Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDöden för gemensam cykelträning? …
You need to log in to create posts and topics.

Det är tydligen olagligt att ligga på rulle när man cykeltränar iom att man inte håller avstånd till cykeln framför... Om dessa fälls är det då slutet för gemensamma cykelpass?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14883772.ab

Ja kläm å de där jävla cyklisterna. Varför kör de inte bil istället och släpper ut koldioxid som alla andra medelålders feta män?

Satt inte Isaksson o lyssnade på sina låtar och råkade skära en kurva?

Det är intressant utgångspunkt av trafikpolisen "går inte hävda att Patrik Isaksson kört vårdslöst".
(Då vittnen saknas blabla).

Däremot verkar det fritt fram att hävda att cyklisterna legat för nära varandra,
trots samma avsaknad av vittnen.

Jag tror

Jag har mött poliser som skär kurvor med skymd sikt o möte. De kör utan utryckning.

Nu hade väl cyklisterna själva sagt att de låg nära varandra. Det känns ju inte hellt osannolikt heller.

På den där vägen har jag själv fått fly till diket när mötande bil tyckte vänstersidan av vägen var bra. Har även lyckats vurpa vid klubbträning då e

Ja dom hade väl erkänt att dom låg nära varandra... Men skall polisen nu börja jaga cyklister som ligger på rulle för att detta tydligen skall vara olagligt?
Dvs sätter dom upp en poliskontroll på populära vägar så får alla som åker förbi där böta 2000 k

Det blir nog inte omöjligt, polisen har en förmåga att prioritera annorlunda.

Ja dom brukar ju kunna välja att jaga vanliga människor istället för den grova brottsligheten

jag tolka detta mer som bara de som ligger först i klunga ska hålla avstånd från andra fordon..

jag är en nybörjare bara 100mil på racer sedan sept 2011. ijust nu cykla jag bara en dag i vecka i klunga och kan säg att om alla skulle var bättre med signa