Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDöden för gemensam cykelträning? …
You need to log in to create posts and topics.

Varför denna oro att polisen NU skulle börja jaga cyklister?

Ville polisen börja med hetsjakt på cyklister skulle de kunna sätta sig i en fåtölj vid vilket korsning som helst med trafiksignaler och bota hur många som helst, utan ansträngning. Eller stå i

Du ser inget problem med mottrafikanternas attityd och att de får en underlig syn av denna sortens "rapportering" av media?

Jag ser ofta problem med medias rapportering.

Vem fasen är denna Isaksson? Inte för att jag egentligen bryr mig...

Ha ha ha...vem är Isaksson?
Det tycker jag var roligt. Önskar oxå att jag inte visste vem det är.

Som vanlig intressant att höra polisens värderingar..
"Rent juridiskt, att styrka en vårdslöshet kommer att bli otroligt svårt i det här ärendet. Om det inte finns några utomstående vittnen som talar om att bilisten har kommit på bredsladd i 150 kilo­mete

"Som vanlig intressant att höra polisens värderingar..
"Rent juridiskt, att styrka en vårdslöshet kommer att bli otroligt svårt i det här ärendet. Om det inte finns några utomstående vittnen som talar om att bilisten har kommit på bredsladd i 150 kilo­met

Platsundersökning har inget med CSI att göra, det helt vanligt djävla polisarbete.
Om dom inte gör en platsundersökning kan de lika gärna lägga ner anmälan direkt. Grunden för att förstå en trafikolycka är att se platsen och göra en bedömning om hur de i

Jag vet inte heller vem Isaksson är ...
Men jag har mött folk som leker rally på "min" cykelväg.
F ö kan inte en grupp cyklister på träning räknas som en kolonn eller kortege? Det finns rätt hårda regler har jag för mig om att en sådan ska behandlas som e

Angående Yngaren Runt och den cyklist som tyvärr skadades där. De har nog tyvärr legat och kört i klunga där och inte varit aktsamma. Det är en vägsträcka ungefär som Skålhamraleden. Lämpar sig absolut inte för annat än ett led.
http://www.nt.se/nyheter/

Jag ser oss som en kolonn som ej får brytas enligt lagen. Men vad polis å andra ser på saken har jag ingen aning om. Vi får väl skrika slagord när vi cyklar, så blir det ett demonstrationståg, så är det definitivt en kolonn som inte får brytas.

6 § En tr