Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 16:49Spring i vad ni vill som känns bra. Men om man fortsätter med något som gör ont för att någon har påstått att det borde vara bäst är man nog lite ute och cyklar. Oavsett om det är med eller utan skor.
Spring i vad ni vill som känns bra. Men om man fortsätter med något som gör ont för att någon har påstått att det borde vara bäst är man nog lite ute och cyklar. Oavsett om det är med eller utan skor.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 17:03Men många löpare här verkar ju springa år efter år med blånaglar, skavsår, benhinneinflammation, knäont, hälseneknarr och allt vad det heter. Standardåtgärden verkar vara "kolla in nya skor kanske?" Meet the new boss, same as the old boss.
Men många löpare här verkar ju springa år efter år med blånaglar, skavsår, benhinneinflammation, knäont, hälseneknarr och allt vad det heter. Standardåtgärden verkar vara "kolla in nya skor kanske?" Meet the new boss, same as the old boss.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 17:07Sen jag bytte till racing flats så har jag fått blånagel, skavsår, knäont, ont i höften och lite annat. Och jag hade ung. motsvarande med mina 2140 också.
Edit: Men j-r vad det går undan! 😉
Sen jag bytte till racing flats så har jag fått blånagel, skavsår, knäont, ont i höften och lite annat. Och jag hade ung. motsvarande med mina 2140 också.
Edit: Men j-r vad det går undan! 😉
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 17:09Det finns mycket värre underlag än ren asfalt att springa barfota på.
Det inte hårdheten i underlaget i sig man kan få problem med, utan det som ligger på underlaget som grus, kalkkross, pinnar, kottar, glas m.m.
Ett annat aber är blöt asfalt i kombinatio
Det finns mycket värre underlag än ren asfalt att springa barfota på.
Det inte hårdheten i underlaget i sig man kan få problem med, utan det som ligger på underlaget som grus, kalkkross, pinnar, kottar, glas m.m.
Ett annat aber är blöt asfalt i kombinatio
Quote from Jonny Persson on 31 March 2011, 17:14Peter: Vem rekommenderar standardåtgärden nya skor för att bli av med skador?
Däremot ser jag ofta rekommendationen att slänga skorna och då oftast från folk som faktiskt inte springer särskilt mycket själva.
@Illbating: Du är undantaget som bekräftar r
Peter: Vem rekommenderar standardåtgärden nya skor för att bli av med skador?
Däremot ser jag ofta rekommendationen att slänga skorna och då oftast från folk som faktiskt inte springer särskilt mycket själva.
@Illbating: Du är undantaget som bekräftar r
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 17:37Marcus, springer inte du med hältouch/snabb hälrullning i skor? (kollade på nån Frankfurt-video för nåt år sen)
Du kanske får ett helt annat steg vid barfota på asfalt, vilket upplevs som ovant och blir till försiktigt joggande...?
Marcus, springer inte du med hältouch/snabb hälrullning i skor? (kollade på nån Frankfurt-video för nåt år sen)
Du kanske får ett helt annat steg vid barfota på asfalt, vilket upplevs som ovant och blir till försiktigt joggande...?
Quote from Jonny Persson on 31 March 2011, 17:44På maraton springer jag säkert så men på snabbare lopp ligger jag nog lite högre i steget. När jag är i form i alla fall. Men jag skulle inte vilja utsätta mina fötter för barfotalöpning över maratondistans på asfalt. Däremot skulle jag nog kunna jogga ga
På maraton springer jag säkert så men på snabbare lopp ligger jag nog lite högre i steget. När jag är i form i alla fall. Men jag skulle inte vilja utsätta mina fötter för barfotalöpning över maratondistans på asfalt. Däremot skulle jag nog kunna jogga ga
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 20:01Tror att det kan till viss del bero på i vilken del av sin karriär som man befinner sig...å kanske äfvenledes när man inledde denna!?
Jag skulle som 62-årig joggare aldrig i helvete ta ur mina fotbäddar ur skorna för att "bli snabbare"....herre je...Å sen
Tror att det kan till viss del bero på i vilken del av sin karriär som man befinner sig...å kanske äfvenledes när man inledde denna!?
Jag skulle som 62-årig joggare aldrig i helvete ta ur mina fotbäddar ur skorna för att "bli snabbare"....herre je...Å sen
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 20:18Den snabbaste uppmätta tiden jag har på milen var i Arvidsjaur iförd kronans "Attack" med tillhörande blå poplinoverall och bomullsunderställ, men det är också enda gången jag har sprungit milen under några tävlingslika förhållanden. Vi fick behålla dem s
Den snabbaste uppmätta tiden jag har på milen var i Arvidsjaur iförd kronans "Attack" med tillhörande blå poplinoverall och bomullsunderställ, men det är också enda gången jag har sprungit milen under några tävlingslika förhållanden. Vi fick behålla dem s
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 20:20>Vem rekommenderar standardåtgärden nya skor för att bli av med skador?
Personalen på Löplabbet/RunnersStore kanske?
>Vem rekommenderar standardåtgärden nya skor för att bli av med skador?
Personalen på Löplabbet/RunnersStore kanske?