Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 13:02Är det inte stor skillnad på "dämpning" och "skydd"?
Skydd behöver nog de flesta för att springa snabbt på asfalt. Alternativet är att långsamt bygga upp elefanthud i trampdynorna.
Dämpning i form av några centimeter EVA tror inte jag är nödvändigt för
Är det inte stor skillnad på "dämpning" och "skydd"?
Skydd behöver nog de flesta för att springa snabbt på asfalt. Alternativet är att långsamt bygga upp elefanthud i trampdynorna.
Dämpning i form av några centimeter EVA tror inte jag är nödvändigt för
Quote from Lars Mörrby on 1 April 2011, 16:10Tor +1
Tor +1
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 18:46Jag har varit barfota väldigt ofta genom livet. Men så har jag läst och läst + lyssnat och lyssnat så det har blivit ett antal ”avarter” genom livet.
Förstår att det numera finns bara EN sko som är bäst = antingen noll dämpning eller dämpning. (#)
OK.
Jag har varit barfota väldigt ofta genom livet. Men så har jag läst och läst + lyssnat och lyssnat så det har blivit ett antal ”avarter” genom livet.
Förstår att det numera finns bara EN sko som är bäst = antingen noll dämpning eller dämpning. (#)
OK.
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 18:52...."Så sitter du åter på skohandlarens trapp å gråter så övergivet.....du barfota gubbe i livet".......
...."Så sitter du åter på skohandlarens trapp å gråter så övergivet.....du barfota gubbe i livet".......
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 19:05+10 till Tor.
Exempel på andra lika dumma onödiga kommersiella påfund är krockkuddar, fingerborgar & grytlappar.
+10 till Tor.
Exempel på andra lika dumma onödiga kommersiella påfund är krockkuddar, fingerborgar & grytlappar.
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 19:26Tycker dina jämförelser haltar. Vi hade inte behövs krockkuddar, fingerborgar och grytlappar om vi inte först uppfunnit bilar, synålar och spisar som kan skada oss.
Men visst finns det numera skydd mot hela naturliga saker. Solskydd t.ex.
Tycker dina jämförelser haltar. Vi hade inte behövs krockkuddar, fingerborgar och grytlappar om vi inte först uppfunnit bilar, synålar och spisar som kan skada oss.
Men visst finns det numera skydd mot hela naturliga saker. Solskydd t.ex.
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 21:06Det går inte heller att jämföra en antagen förfader som i grupp ägnar sig åt antagen persistence hunting i en omväxlande terräng i ett omväxlande men förmodligen mestadels måttligt tempo med dagens elitidrottsmän som vecka ut och vecka in klämmer ut nära
Det går inte heller att jämföra en antagen förfader som i grupp ägnar sig åt antagen persistence hunting i en omväxlande terräng i ett omväxlande men förmodligen mestadels måttligt tempo med dagens elitidrottsmän som vecka ut och vecka in klämmer ut nära
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 22:26Snälla snälla snälla människor. Kan vi inte utelämna ursprungsmänniskan ur alla debatter? För internets och min skull.
Snälla snälla snälla människor. Kan vi inte utelämna ursprungsmänniskan ur alla debatter? För internets och min skull.
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 22:28Adam?
Adam?
Quote from Elias Engqvist on 1 April 2011, 22:29Jag håller med Lars. Ursprungsmänniskan använde ju inte internet så varför ska vi göra det?
Jag håller med Lars. Ursprungsmänniskan använde ju inte internet så varför ska vi göra det?