Quote from Fredric Lagerström on 9 April 2008, 07:58Eller att knäppa lite med bromshandtagen. Ger ett hårt, lite metalliskt ljud som brukar få dem att titta upp.
Det här att cyklister är lite ovilliga att stanna tror jag har att göra med att ett stopp
är så kostsamt ur energisynpunkt. Det tar på krafterna
Eller att knäppa lite med bromshandtagen. Ger ett hårt, lite metalliskt ljud som brukar få dem att titta upp.
Det här att cyklister är lite ovilliga att stanna tror jag har att göra med att ett stopp
är så kostsamt ur energisynpunkt. Det tar på krafterna
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 08:08Jag skulle kalla det ofrivillig fartlek 😉
Jag skulle kalla det ofrivillig fartlek 😉
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 08:19I och med att man envisas med att använda induktiva givare för trafikljusen så slår de inte om utan tvinger modernt utrustade cyklister att köra mot rött ljus om man är ensam på vägen.
Hade man använt kapacitiva givare istället så hade alla kunnat vara la
I och med att man envisas med att använda induktiva givare för trafikljusen så slår de inte om utan tvinger modernt utrustade cyklister att köra mot rött ljus om man är ensam på vägen.
Hade man använt kapacitiva givare istället så hade alla kunnat vara la
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 08:35Trafikljus är till för att reta gallfebern på bilister. 😉 Har haft det stora nöjet att bo med översikt över ett trafikljus. Det lyste alltid grönt när det inte fanns ett fordon i närheten. När bilister vid 2-3 tiden på natten kom åkandes fanns mycket bra
Trafikljus är till för att reta gallfebern på bilister. 😉 Har haft det stora nöjet att bo med översikt över ett trafikljus. Det lyste alltid grönt när det inte fanns ett fordon i närheten. När bilister vid 2-3 tiden på natten kom åkandes fanns mycket bra
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 08:37Andreas, du ska ju cykla!
Andreas, du ska ju cykla!
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 08:39I know, idag snöar det igen, DARN!!
I know, idag snöar det igen, DARN!!
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 12:07"Det här att cyklister är lite ovilliga att stanna tror jag har att göra med att ett stopp
är så kostsamt ur energisynpunkt. Det tar på krafterna att bromsa in, kanske mentalt och och att komma igång igen med trög växel, kostar på. "Jo fysikens lagar är
"Det här att cyklister är lite ovilliga att stanna tror jag har att göra med att ett stopp
är så kostsamt ur energisynpunkt. Det tar på krafterna att bromsa in, kanske mentalt och och att komma igång igen med trög växel, kostar på. "
Jo fysikens lagar är
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 13:31Att trafikanter (cyklister, bilar och andra fordon) skiter i lagar och regler beror bara på att de inte bryr sig om att följa dem och tror att det inte spelar någon roll att de bryter mot dem. Tyvärr är det därför många cyklister dör och skadas allvarligt
Att trafikanter (cyklister, bilar och andra fordon) skiter i lagar och regler beror bara på att de inte bryr sig om att följa dem och tror att det inte spelar någon roll att de bryter mot dem. Tyvärr är det därför många cyklister dör och skadas allvarligt
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 14:00Faktum är att få cyklister dör i singelolyckor utan ofta är motorfordon inblandade.
Det är intressant att se resonemanget i tidningarna och åklagarmyndigheter över "Cyklisten vinglade" och därmed nedkörd utan påföljd för föraren av motorfordonet.
Håller
Faktum är att få cyklister dör i singelolyckor utan ofta är motorfordon inblandade.
Det är intressant att se resonemanget i tidningarna och åklagarmyndigheter över "Cyklisten vinglade" och därmed nedkörd utan påföljd för föraren av motorfordonet.
Håller
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 16:06Visst är det lättja och nonchalans också, men stora delar okunskap, felriktad uppmärksamhet och bristande fantasi spelar också roll.
Och trafikplaneringen.
Visst är det lättja och nonchalans också, men stora delar okunskap, felriktad uppmärksamhet och bristande fantasi spelar också roll.
Och trafikplaneringen.