Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDagens höjdare i mediebruset.
You need to log in to create posts and topics.

Eller att knäppa lite med bromshandtagen. Ger ett hårt, lite metalliskt ljud som brukar få dem att titta upp.
Det här att cyklister är lite ovilliga att stanna tror jag har att göra med att ett stopp
är så kostsamt ur energisynpunkt. Det tar på krafterna

Jag skulle kalla det ofrivillig fartlek 😉

I och med att man envisas med att använda induktiva givare för trafikljusen så slår de inte om utan tvinger modernt utrustade cyklister att köra mot rött ljus om man är ensam på vägen.
Hade man använt kapacitiva givare istället så hade alla kunnat vara la

Trafikljus är till för att reta gallfebern på bilister. 😉 Har haft det stora nöjet att bo med översikt över ett trafikljus. Det lyste alltid grönt när det inte fanns ett fordon i närheten. När bilister vid 2-3 tiden på natten kom åkandes fanns mycket bra

Andreas, du ska ju cykla!

I know, idag snöar det igen, DARN!!

"Det här att cyklister är lite ovilliga att stanna tror jag har att göra med att ett stopp
är så kostsamt ur energisynpunkt. Det tar på krafterna att bromsa in, kanske mentalt och och att komma igång igen med trög växel, kostar på. "

Jo fysikens lagar är

Att trafikanter (cyklister, bilar och andra fordon) skiter i lagar och regler beror bara på att de inte bryr sig om att följa dem och tror att det inte spelar någon roll att de bryter mot dem. Tyvärr är det därför många cyklister dör och skadas allvarligt

Faktum är att få cyklister dör i singelolyckor utan ofta är motorfordon inblandade.
Det är intressant att se resonemanget i tidningarna och åklagarmyndigheter över "Cyklisten vinglade" och därmed nedkörd utan påföljd för föraren av motorfordonet.
Håller

Visst är det lättja och nonchalans också, men stora delar okunskap, felriktad uppmärksamhet och bristande fantasi spelar också roll.
Och trafikplaneringen.