Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDagens höjdare i mediebruset.
You need to log in to create posts and topics.

Jag stannar alltid vid rött ljus och väntar. Onödiga böter. Sedan rapporterar jag det med kommentaren "rödljusintervaller". Tränar ju igångdrag. Se till att inte växla ner för mycket.

Visa mig gärna lagtexten som säger att man ska sätta ner en fot. Jag har letat men hittar inget.

Man låser hjulen lite fräckt och gliiiider över linjen.

Erkänner det är hörsägen; jag har aldrig testat det i sammanstötning med polis eller domstol. Praxis kan säkert variera, men stopplikt innebär att man måste stanna och somliga menar tydligen att cykeln inte står om man kan hålla balansen på den (hm varför

Standstills är en enkelt på en racercykel med eller utan fast utväxling.

Jag ansåg att jag stod still, men blev varnad för att polisen på höstlig cyklistjakt skulle se saken annorlunda.

Då blir det rätten i sann rättshaveristanda.

Jag har upplevt polisjakt på cykel, polischefens cykeltur till jobbet övergick till jakt på kriminell, när han fick tag på mig kunde han inte prata och såg mer död ut än levande. Åkte troligen inte på böter pga att han tappat skrivförmågan...för det var t

Så fort jag genomfört en brottslig handling så preskriberas den av mig.
Detta är givetvis rent hypotetiskt!

Jag står dagligen och balanserar på cykeln stillastående vid rödljus och har även gjort det med en polisbil vid sidan om mig. Men de sa inget.
Har även kört om en polisbil på bakhjulet utan att de gjort något. Kanske bara jag som haft lite flyt... 😀