Quote from Guest on 23 April 2010, 10:15Jag funderar på det här med att byta ut sin gamla racer mot en ny. När är det egentligen läge för det? Hur bedömer man om det är nödvändigt?
Just nu är jag sugen på att byta hoj, men frågan är, kommer jag tjäna något på det hela?
Idag cyklar jag 20-30 m
Jag funderar på det här med att byta ut sin gamla racer mot en ny. När är det egentligen läge för det? Hur bedömer man om det är nödvändigt?
Just nu är jag sugen på att byta hoj, men frågan är, kommer jag tjäna något på det hela?
Idag cyklar jag 20-30 m
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 10:25Ja, det är så jäkla lätt att bli 'fartblind'. Har precis köpt en begagnad aluracer som funkar toppen, men börjar redan snegla åt carbonhållet. Men så inser jag att vad jag behöver är mil i benen, inte länsat sparkonto. 🙂
Ja, det är så jäkla lätt att bli 'fartblind'. Har precis köpt en begagnad aluracer som funkar toppen, men börjar redan snegla åt carbonhållet. Men så inser jag att vad jag behöver är mil i benen, inte länsat sparkonto. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 10:36Köp TREKen.. du kommer bli än mer motiverad och snabbare nå målet. Man har hus o bil på avbetalning så varför inte något som man använder för att få bättre hälsa.
Köp TREKen.. du kommer bli än mer motiverad och snabbare nå målet. Man har hus o bil på avbetalning så varför inte något som man använder för att få bättre hälsa.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 10:44Mitt ekonomisinne säger att man inte ska låna till något som ganska omgående tappar så mycket i värde.
Köp hjulen o spara till en ny cykel o betala kontant.
Mitt ekonomisinne säger att man inte ska låna till något som ganska omgående tappar så mycket i värde.
Köp hjulen o spara till en ny cykel o betala kontant.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 10:53O bilar är bättre då?
O bilar är bättre då?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:00Svårt att rekommendera någon att låna pengar till en ny racercykel. Skulle jag nog aldrig göra.
Svårt att rekommendera någon att låna pengar till en ny racercykel. Skulle jag nog aldrig göra.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:00Japp, det är dags att byta cykel. En liten nytändning skadar inte för motivationen. Har du medel så använd dem! Lev livet! Det gör jag.
(V)
Japp, det är dags att byta cykel. En liten nytändning skadar inte för motivationen. Har du medel så använd dem! Lev livet! Det gör jag.
(V)
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:01Jag lånar varken till bil eller cykel.
Skulle tro att man bara kommer in i en ond cirkel. när man äntligen har betalat sin skuld så är det dags att ta nya lån, för då är det läge att byta upp sig igen.
Jag lånar varken till bil eller cykel.
Skulle tro att man bara kommer in i en ond cirkel. när man äntligen har betalat sin skuld så är det dags att ta nya lån, för då är det läge att byta upp sig igen.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:08Beror ganska mycket på avbetalningsplanen. Ser man till att man kan betala av på 1 eller 2 år så slår det inte hårt med dagens räntor. Får man inte dra av för dessa också?
En 5.5 för 30000 är ca 15000 mindre än vad den torde kostat förra året så den tappa
Beror ganska mycket på avbetalningsplanen. Ser man till att man kan betala av på 1 eller 2 år så slår det inte hårt med dagens räntor. Får man inte dra av för dessa också?
En 5.5 för 30000 är ca 15000 mindre än vad den torde kostat förra året så den tappa
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:18Kräv att din far köper TREKenn och ta över hans nuvarande cykel.
Nästa år hittar du en annan till gubben och tar över TREKen.
Kräv att din far köper TREKenn och ta över hans nuvarande cykel.
Nästa år hittar du en annan till gubben och tar över TREKen.