Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:37"O bilar är bättre då?"
Nja, kanske inte. Men generellt har folk ett större behov av en bra bil än en bra cykel. Familjen vill kanske ha en säker bil men har bara råd med en trafikfara om de skulle köpa kontant. Då kan det vara befogat att låna. Men anna
"O bilar är bättre då?"
Nja, kanske inte. Men generellt har folk ett större behov av en bra bil än en bra cykel. Familjen vill kanske ha en säker bil men har bara råd med en trafikfara om de skulle köpa kontant. Då kan det vara befogat att låna. Men anna
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:4830-40 mil i veckan. Är det något kvar av din gamla cykel? 😀
30-40 mil i veckan. Är det något kvar av din gamla cykel? 😀
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 12:40Av vilken anledning är en cykel lyxkonsumtion?
Däremot är snarare en bil lyxkonsumtion.
Av vilken anledning är en cykel lyxkonsumtion?
Däremot är snarare en bil lyxkonsumtion.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 13:34Tack för alla svar.
Hmm...jag hade precis bestämt mig för att satsa på hjulen istället, men nu är jag återigen tveksam. Dum som man var åkte man förbi affären på lunchen och fick reda på att det enda som tillkommer om man tar cykeln på avbetalning på 24
Tack för alla svar.
Hmm...jag hade precis bestämt mig för att satsa på hjulen istället, men nu är jag återigen tveksam. Dum som man var åkte man förbi affären på lunchen och fick reda på att det enda som tillkommer om man tar cykeln på avbetalning på 24
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 13:37Nya prylar är kul. Man är dålig på att spara men bra på att betala räkningar.
Nya prylar är kul. Man är dålig på att spara men bra på att betala räkningar.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 13:56David skrev: "Av vilken anledning är en cykel lyxkonsumtion?
Däremot är snarare en bil lyxkonsumtion. "För mig, som bor en bit utanför stan med fru och barn, är bilen definitivt ingen lyxkonsumtion utan ett nödvändigt ont. Vi behöver den.
Cykeln däremo
David skrev: "Av vilken anledning är en cykel lyxkonsumtion?
Däremot är snarare en bil lyxkonsumtion. "
För mig, som bor en bit utanför stan med fru och barn, är bilen definitivt ingen lyxkonsumtion utan ett nödvändigt ont. Vi behöver den.
Cykeln däremo
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 14:11Hur mycket bättre blir en gammal cykel av ett par nya hjul?
Hur mycket bättre blir en gammal cykel av ett par nya hjul?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 14:30Att byta Ambrosio hjulen mot Ksyrium är en nedgradering.
Att byta Ambrosio hjulen mot Ksyrium är en nedgradering.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 16:39Jag är alltid förvånad över hur många som "måste" ha bil.
Att en bil kostar som en hyfsad begagnad cykel varje månad är inget problem.
Jag är alltid förvånad över hur många som "måste" ha bil.
Att en bil kostar som en hyfsad begagnad cykel varje månad är inget problem.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 17:35VI måste ha en bil till vår familj. Inte för att rulla många mil utan för att kunna klara större matinköp, sköta skjutsning av barn och en del andra resor.
Men för min personliga del är cykeln en total nödvändighet! Dels består all min jobbpendling av cy
VI måste ha en bil till vår familj. Inte för att rulla många mil utan för att kunna klara större matinköp, sköta skjutsning av barn och en del andra resor.
Men för min personliga del är cykeln en total nödvändighet! Dels består all min jobbpendling av cy