Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDags att ta debatten?
You need to log in to create posts and topics.

Nu tycker jag att vi försöker gå on topic igen. 🙂

Jag tror faktiskt det handlar mer om utbildning. Ungefär som skummjölk. Mina föräldrar hade ont om pengar när de studerade och började att dricka skummjölk, och fortsatte med det när de sedan hade "akademiska jobb" men också studielån och huslån att betal

Kanske vad orken räcker till också? Många arbeten med låga utbildningskrav är fysiskt slitsamma. När man jobbar på fabrik eller med tunga lyft inom vården kanske man inte upplever något ytterligare behov av att röra på sig. Ont i kroppen, vill vila.
Med

Jag cyklade rätt mycket när jag jobbade på lagret hos en cykelgrossist. Det gjorde de andra också... 🙂

Jo, jag tror också man hitta en hel del om olika arbetsplatskulturer.

Såna där man pratar om sport
Såna där man pratar om träning
Såna där man pratar om helt andra saker

😉

Om man bor i ett "dyrt område" så blir det mindre pengar till cykelgrejor, och annat skoj.
Bor man billigt så har man troligtvis en rikare fritid.

Vad vi således verkar övens om är att det inte är den socialgrupp som genrellt brukar betraktas som inflytelselös som cyklar. Right!

Denna faktor torde då ligga i linje med att det skulle vara lättare att få till en förändring till cyklisternas fördel.

Buller i stadsmiljö är en avsevärd hälsorisk för de som bor där. En cykel låter mindre än en bil.

Cykeln förorenar inte.

Cyklister dödar inte andra, så som bilister gör.

Ett bra transportalternativ även jämfört med gång om man t.ex. har knäproblem.

Cy

Daniel R, nej, men det är snäppet ovanför den medelklass som diskuteras här. Där är status mycket mer värt och då är det en stor Mercedes, BMW eller motsvarande som gäller...

Även i grannländerna
http://www.syklingensverden.com/baglercms.php?articleID=27537&catID=-1