Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 09:42Min största aversion mot cykelbanor (förutom att de ofta tenderar att innehålla pensionärer, hundägare med hundar och föräldrar med vinglande barn eller barnvagnar - inget ont om dessa, jag tillhör också några av de kategorierna ibland och jag tycker att
Min största aversion mot cykelbanor (förutom att de ofta tenderar att innehålla pensionärer, hundägare med hundar och föräldrar med vinglande barn eller barnvagnar - inget ont om dessa, jag tillhör också några av de kategorierna ibland och jag tycker att
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 09:47Tja, jag är ju yrkesförare sen 11 år tillbaka och hur folk uppför sig i trafiken tycker jag avslöjar en hel del om deras sociala kompetens. Förmågan att samarbeta och visa respekt.
Många gånger är det bara olyckshändelser och misstag och då önskar jag at
Tja, jag är ju yrkesförare sen 11 år tillbaka och hur folk uppför sig i trafiken tycker jag avslöjar en hel del om deras sociala kompetens. Förmågan att samarbeta och visa respekt.
Många gånger är det bara olyckshändelser och misstag och då önskar jag at
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 09:48Du har rätt att använda vägen om det är lämpligare med hänsyn till färdmålet. Om färdmålet inte är skyltat eller inte tillgängligt via cykelbanan så har du rätt att använda vägen, som jag tolkar det.
Du har rätt att använda vägen om det är lämpligare med hänsyn till färdmålet. Om färdmålet inte är skyltat eller inte tillgängligt via cykelbanan så har du rätt att använda vägen, som jag tolkar det.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 10:19Jenny, om du kommer på ett sådant tecken "förlåt", hör gärna av dig. Du har helt rätt ... det behövs.
Jenny, om du kommer på ett sådant tecken "förlåt", hör gärna av dig. Du har helt rätt ... det behövs.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 10:23Jag skulle också behöva ett sånt tecken. Försökte improvisera fram ett häromveckan. Tror jag gjorde saken ännu värre...
Jag skulle också behöva ett sånt tecken. Försökte improvisera fram ett häromveckan. Tror jag gjorde saken ännu värre...
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 10:24Undvik slängkyssar. De är extremt provocerande. 😀
Undvik slängkyssar. De är extremt provocerande. 😀
Quote from Lena O on 27 April 2011, 10:27Ännu en gång. Varför får inte cyklisterna vara på vägen, varför ska cyklisten hitta lämpliga ställen och inte bilisten?
Varför kan inte bilisten bara ta det lugnt och köra om när det passa bättre?
Du kommer aldrig se denna damen bråka så med en tyngre, st
Ännu en gång. Varför får inte cyklisterna vara på vägen, varför ska cyklisten hitta lämpliga ställen och inte bilisten?
Varför kan inte bilisten bara ta det lugnt och köra om när det passa bättre?
Du kommer aldrig se denna damen bråka så med en tyngre, st
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 10:28För att svara på rubriken: Ja.
Det är försvinnande få människor som har framfört en cykel i en fart som börjar göra det osäkert att cykla på en cykelbana, eller cyklat utanför stadstrafik där sådana saknas helt och bilarnas hastighet är högre.
De flesta
För att svara på rubriken: Ja.
Det är försvinnande få människor som har framfört en cykel i en fart som börjar göra det osäkert att cykla på en cykelbana, eller cyklat utanför stadstrafik där sådana saknas helt och bilarnas hastighet är högre.
De flesta
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 10:47AK är väl inte den som mest representerar "Tävlingscyklister" även om han är väldigt högt avlönad inom SCF.
Lotta har ett par fina LF BBB-handskar med Peacemärken på de två lämpliga fingrarna
AK är väl inte den som mest representerar "Tävlingscyklister" även om han är väldigt högt avlönad inom SCF.
Lotta har ett par fina LF BBB-handskar med Peacemärken på de två lämpliga fingrarna
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 10:55KNOG har bra handskar, en med LOVE, en med HATE. Då kan man välja vad man vill säga
KNOG har bra handskar, en med LOVE, en med HATE. Då kan man välja vad man vill säga