Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 12:08"Det är försvinnande få människor som har framfört en cykel i en fart som börjar göra det osäkert att cykla på en cykelbana"
Räcker med 10km/h på dom välgrusade ännu osopade cykelbanorna jag kör på
"Det är försvinnande få människor som har framfört en cykel i en fart som börjar göra det osäkert att cykla på en cykelbana"
Räcker med 10km/h på dom välgrusade ännu osopade cykelbanorna jag kör på
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 12:09Jag tycker att det funkar att vinka lite urskuldande, som den yrkeschafför som missade högerregeln igår gjorde mot mig (t+)
Jag tycker att det funkar att vinka lite urskuldande, som den yrkeschafför som missade högerregeln igår gjorde mot mig (t+)
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 12:15Är inte 30 km/h högsta tillåtna hastighet på cykelbanorna? Utesluter inte mig, men nog de flesta tävlingscyklister... (H)
Är inte 30 km/h högsta tillåtna hastighet på cykelbanorna? Utesluter inte mig, men nog de flesta tävlingscyklister... (H)
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 12:16I torsdags när vi cyklade igenom Vårdsbergsrondellen var det ganska mycket trafik. Föraren till en ettrig liten mintgrön skitbil hade alldeles för högt blodtryck och tutade som en galning när vi var tre cyklister som körde igenom rondellen. Det ljudet fic
I torsdags när vi cyklade igenom Vårdsbergsrondellen var det ganska mycket trafik. Föraren till en ettrig liten mintgrön skitbil hade alldeles för högt blodtryck och tutade som en galning när vi var tre cyklister som körde igenom rondellen. Det ljudet fic
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 12:23Madde // Farten på cykelbanan är jämställd med den på vägen som den går bredvid, har jag för mig. Dock får inte en typ av EU-moppe framföras på cykelväg, den som gör max 45. Den andra som får köra på cykelväg får göra max 25. Good luck in finding the logi
Madde // Farten på cykelbanan är jämställd med den på vägen som den går bredvid, har jag för mig. Dock får inte en typ av EU-moppe framföras på cykelväg, den som gör max 45. Den andra som får köra på cykelväg får göra max 25. Good luck in finding the logi
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 12:25Madde: Så vitt jag kommer ihåg är det 30 km/t på cykelväg om den inte går parallelt med en bilväg, då är det samma hastighetsbegräsning på cykelvägen som på bilvägen. Om jag har fel för mig hoppas jag någon rättar mig 😉
Madde: Så vitt jag kommer ihåg är det 30 km/t på cykelväg om den inte går parallelt med en bilväg, då är det samma hastighetsbegräsning på cykelvägen som på bilvägen. Om jag har fel för mig hoppas jag någon rättar mig 😉
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 12:26Ja, Maria, och många har glömt det där med defensiv körning också trots att trafikskolorna försöker lära ut det.
Varför har folk så bråttom att det är jobbigt att invänta rätt tillfälle att köra om?
Mig icke förstå...
Ja, Maria, och många har glömt det där med defensiv körning också trots att trafikskolorna försöker lära ut det.
Varför har folk så bråttom att det är jobbigt att invänta rätt tillfälle att köra om?
Mig icke förstå...
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 12:48PetterWR: Finns ingen regel för hastigheter på cykelbanor. Antingen så gäller hastigheten brevid eller så gäller de generella hastighetsgränserna (50 i tätbebyggt område, 70 utanför).
Detta är hämtat från http://lagen.nu
Lag (2001:559) om vägtrafikdefin
PetterWR: Finns ingen regel för hastigheter på cykelbanor. Antingen så gäller hastigheten brevid eller så gäller de generella hastighetsgränserna (50 i tätbebyggt område, 70 utanför).
Detta är hämtat från http://lagen.nu
Lag (2001:559) om vägtrafikdefin
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 13:04Tack Rickard 🙂
Jenny: Det där med att ha bråttom är ett mystiskt fenomen som jag tror hänger ihop med maxhastigheten. Ju snabbare man teoretiskt kan köra ju mer förbannad blir man för att man i praktiken måste köra långsammare. Gäller nog alla fordon..
Tack Rickard 🙂
Jenny: Det där med att ha bråttom är ett mystiskt fenomen som jag tror hänger ihop med maxhastigheten. Ju snabbare man teoretiskt kan köra ju mer förbannad blir man för att man i praktiken måste köra långsammare. Gäller nog alla fordon..
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 13:07Haha, ja den ettriga lilla mintgröna skitbilen kanske försökte sätta personbästa just den där dagen! 😀
Haha, ja den ettriga lilla mintgröna skitbilen kanske försökte sätta personbästa just den där dagen! 😀