Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:43Brukar busvissla på 100 meters håll. Då hinner de fundera ut vad de bör göra
Brukar busvissla på 100 meters håll. Då hinner de fundera ut vad de bör göra
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 15:23Jo man har lärt sig den hårda vägen att börja väsnas i mycket god tid. Jag förstår bara inte hur folk kan bli så förvånade av att höra en ringklocka på en cykelväg, och hur de kan bli så perplexa över det att de inte alls vet vad de ska ta sig till. 🙂
Jo man har lärt sig den hårda vägen att börja väsnas i mycket god tid. Jag förstår bara inte hur folk kan bli så förvånade av att höra en ringklocka på en cykelväg, och hur de kan bli så perplexa över det att de inte alls vet vad de ska ta sig till. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 15:24Kan en lösning vara att klungan byter från två led till ett led när bilist närmar sig? (ja! det blir en längre sträcka för bilisten, men man visar ändå lite "god vilja" genom att lämna plats i "bredd") Det känns annars som att motions/tävlings cyklister o
Kan en lösning vara att klungan byter från två led till ett led när bilist närmar sig? (ja! det blir en längre sträcka för bilisten, men man visar ändå lite "god vilja" genom att lämna plats i "bredd") Det känns annars som att motions/tävlings cyklister o
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 15:27Bilarna närmar sig ofta ganska fort, med fartvind i öronen hör man inte det så bra. Att då utan förberedelse gå ned på ett led rör nog till det.
Blir som du säger dessutom längre omkörning då, och personligen ligger jag ändå nästan lika långt ut i vägen
Bilarna närmar sig ofta ganska fort, med fartvind i öronen hör man inte det så bra. Att då utan förberedelse gå ned på ett led rör nog till det.
Blir som du säger dessutom längre omkörning då, och personligen ligger jag ändå nästan lika långt ut i vägen
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 15:45Ett led innebär omkörningar vid möte.
Ett led innebär omkörningar vid möte.
Quote from Camilla Höög on 27 April 2011, 15:49Att gå ner på singelled löser inte problemet utan gör bara att bilisterna gör omkörningar med möte. Se till att ta rejält med plats så de väntar tills det är fritt.
Att gå ner på singelled löser inte problemet utan gör bara att bilisterna gör omkörningar med möte. Se till att ta rejält med plats så de väntar tills det är fritt.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 16:56@Madde: Min racercykel är inte en leksak. För det mesta cyklar jag till eller från jobbet när jag är ute på den. Intressant ändå att du tar upp det. Blir en bil leksak om man är ute och nöjeskör? 😉
@Madde: Min racercykel är inte en leksak. För det mesta cyklar jag till eller från jobbet när jag är ute på den. Intressant ändå att du tar upp det. Blir en bil leksak om man är ute och nöjeskör? 😉
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 17:10Ett första steg för att höja cyklisternas status i trafiken vore att se att cyklisten är den som själv bäst kan avgöra om cykelbanan eller den riktiga vägen är lämpligast. Alltså att helt enkelt ta bort cykelbanetvånget. I bilismens förlovade land, USA, ä
Ett första steg för att höja cyklisternas status i trafiken vore att se att cyklisten är den som själv bäst kan avgöra om cykelbanan eller den riktiga vägen är lämpligast. Alltså att helt enkelt ta bort cykelbanetvånget. I bilismens förlovade land, USA, ä
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 17:38Lagtext och hastighetsbegränsning är bara halvintressant. Cykelvägar är inte konstruerade för högre farter än 15-20km/h, det märker man tydligt om man försöker cykla snabbare än så. Men å andra sidan är inte en 70-väg konstruerad för högre fart än ca 70,
Lagtext och hastighetsbegränsning är bara halvintressant. Cykelvägar är inte konstruerade för högre farter än 15-20km/h, det märker man tydligt om man försöker cykla snabbare än så. Men å andra sidan är inte en 70-väg konstruerad för högre fart än ca 70,
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 18:00Bilisterna borde inse att man inte tjänar särskilt mycket på att ha väldigt väldigt bråttom att komma förbi cyklister... Och hur många gånger har man inte mött arga blickar eller kommentarer från gående när man faktiskt håller sig till cykelbanan? Nu har
Bilisterna borde inse att man inte tjänar särskilt mycket på att ha väldigt väldigt bråttom att komma förbi cyklister... Och hur många gånger har man inte mött arga blickar eller kommentarer från gående när man faktiskt håller sig till cykelbanan? Nu har