Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 13:27Jag tycker att företrädare för bilismen och gångtrafikanter (inkl. barnvagnsförare) träffas och kommer överens om vad som lämpar sig bäst; att klungköra i 40 knyck på vägbanans högra sida eller på cykelbanan. Jag rättar mig mig efter deras gemensamma besl
Jag tycker att företrädare för bilismen och gångtrafikanter (inkl. barnvagnsförare) träffas och kommer överens om vad som lämpar sig bäst; att klungköra i 40 knyck på vägbanans högra sida eller på cykelbanan. Jag rättar mig mig efter deras gemensamma besl
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 13:33Hon (brevskrivaren) är bergis Göteborgare (och förmodligen i en Volvo). I Göteborg är det bil som gäller. Antingen som fordon eller som ved. Här kör vi bilar och bränner bilar. Alla andra kan hålla sig ur vägen. 😉
Hon (brevskrivaren) är bergis Göteborgare (och förmodligen i en Volvo). I Göteborg är det bil som gäller. Antingen som fordon eller som ved. Här kör vi bilar och bränner bilar. Alla andra kan hålla sig ur vägen. 😉
Quote from Rasmus Olsson on 27 April 2011, 13:36"Lag (2001:559) om vägtrafikdefinitioner
1 § ....
Cykel 1. Ett fordon som är avsett att drivas med tramp- eller vevanordning och inte är ett lekfordon.
c. konstruerat för en hastighet av högst 20 kilometer i timmen."Våra räcercyklar är konstruerade att
"Lag (2001:559) om vägtrafikdefinitioner
1 § ....
Cykel 1. Ett fordon som är avsett att drivas med tramp- eller vevanordning och inte är ett lekfordon.
c. konstruerat för en hastighet av högst 20 kilometer i timmen."
Våra räcercyklar är konstruerade att
Quote from ellen olsson on 27 April 2011, 13:42Begränsningen på 20km/h gäller punkt 2, dvs. elfordonen. Det gäller alltså bara Cancellara. 😉
Begränsningen på 20km/h gäller punkt 2, dvs. elfordonen. Det gäller alltså bara Cancellara. 😉
Quote from Rasmus Olsson on 27 April 2011, 13:44Tack, jag nu ser jag hur det är skrivet.
Tack, jag nu ser jag hur det är skrivet.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:09Är inte racercykel ett lekfordon...? 😉
Är inte racercykel ett lekfordon...? 😉
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:11Finns det några bra "klungcyklingsfilmer"? Alltså, där man på ett bra sätt kan förnimma känslan av hur det är att ligga 10-12 man i en klunga under en normal träningsrunda ute i trafiken.
Diskussionen kommer ju upp allt som oftast och jag upplever att de
Finns det några bra "klungcyklingsfilmer"? Alltså, där man på ett bra sätt kan förnimma känslan av hur det är att ligga 10-12 man i en klunga under en normal träningsrunda ute i trafiken.
Diskussionen kommer ju upp allt som oftast och jag upplever att de
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:149 minuter...
http://www.youtube.com/watch?v=hap0eRy3MDw
9 minuter...
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:32På gemensam gång- och cykelbana är användandet av en ringklocka i god tid effektivt, ibland blir de så rädda att de hoppar i diket.
På gemensam gång- och cykelbana är användandet av en ringklocka i god tid effektivt, ibland blir de så rädda att de hoppar i diket.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 14:39Det där med ringklocka kan vara lite roligt, det är ju inte allt för sällan som det händer att de personer man vill göra uppmärksamma på att man kommer uppsmygande på bakifrån oftast förvandlas till en skock yra höns som helt enkelt struttar runt åt alla
Det där med ringklocka kan vara lite roligt, det är ju inte allt för sällan som det händer att de personer man vill göra uppmärksamma på att man kommer uppsmygande på bakifrån oftast förvandlas till en skock yra höns som helt enkelt struttar runt åt alla