Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDags att ta debatten?
You need to log in to create posts and topics.

Jag är nyfiken på hur någon kan passera en cyklist säkert på 5-6 meters-väg utan att köra över mittlinjen?
Det innebär i praktiken att det är säkrare att köra om tvåled/12-15 meter på vänster sida än att köra om ettled/20-25 meter på vänster sida.
Vill ma

Är man inte som ägare av fordonet ansvarig för det oavsett om någon annan framför detsamma? Annars vore det väldigt lätt att komma undan.

Typ: Näää, det är inte mina 3 kg kokain i bakluckan, det hände nog när jag lånade ut bilen...

Det lär finnas vittnen som har försökt få upp dörren och då fått en god titt på mottrafikanten.

Alla kan ju inte få fina foton på stolpskotten.

Jenny // Är det heldragen linje så finns inte utrymme att säkert köra om en enda cyklist på den vägen, utan man bör vänta. Personligen tycker jag iofs att det var väldigt bra att damen respekterade det, inte många som gör. Gäller liksom inte när man kör o

David // Dessvärre kan damen använda det till sitt försvar gällande smitningen.. Hon kände sig hotad...

Då hänger jag med Andrew. Det stämmer.

Bilisterna anser väl att vi ska vara på vägrenen förstås. Den där som ibland är 10 cm bred.

Jag har en del buschaufförer också på min Hitlista.

Rickard: Nej, tyvärr är man inte ansvarig för vad som görs med bilen när den är utlånad. Detta fick jag reda på av malmöpolisen när jag gjorde en anmälan för några veckor sedan (se här: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=980974 )

Ögonvit

I det här fallet var det dråpförsök vilket bör ge fängelsestraff så då kan man bruka nödvändigt våld och hålla fast folk bra länge.