Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 13:30@ Petter WR: Tack för snabbt (och tydligt) klargörande.
@ Petter WR: Tack för snabbt (och tydligt) klargörande.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 15:42Problemet är att om man försöker hålla kvar en bilist kan han smita och om han ändå skulle åka fast finns risk att han blir frikänd från smitningen eftersom han tyckte cyklisten uppträdde hotfullt.
Det är åtminstone min tolkning av fallet med Andreas Gra
Problemet är att om man försöker hålla kvar en bilist kan han smita och om han ändå skulle åka fast finns risk att han blir frikänd från smitningen eftersom han tyckte cyklisten uppträdde hotfullt.
Det är åtminstone min tolkning av fallet med Andreas Gra
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 15:49Grass är inte klar ännu.
Grass är inte klar ännu.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 16:07Grass överklagar väl att han blivit dömd och inte att bilisten blev friad?
Eller har jag misförstått?
Någon som vet något om när den rättssaken blir av förresten?
Grass överklagar väl att han blivit dömd och inte att bilisten blev friad?
Eller har jag misförstått?
Någon som vet något om när den rättssaken blir av förresten?
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 21:47Något jag har reflekterat över ibland är varför det (uppenbarligen) är tillåtet att rida i bredd eftersom poliser till häst i Stockholm undantagslöst gör det på gatorna oavsett om de bara är ute och slörider i solen?
Att de dessutom envisas med att göra
Något jag har reflekterat över ibland är varför det (uppenbarligen) är tillåtet att rida i bredd eftersom poliser till häst i Stockholm undantagslöst gör det på gatorna oavsett om de bara är ute och slörider i solen?
Att de dessutom envisas med att göra
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 21:54Efter sprängningen av Fountainbleau så är det ett prioriterat bevakningsområde.
Efter sprängningen av Fountainbleau så är det ett prioriterat bevakningsområde.
Quote from Rasmus Olsson on 28 April 2011, 22:05Två poliser cyklade i bredd på Götgatasbacken idag. Dessutom utan hjälm.
Det gäller att visa gott föredöme ute i trafiken!
Två poliser cyklade i bredd på Götgatasbacken idag. Dessutom utan hjälm.
Det gäller att visa gott föredöme ute i trafiken!
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 23:15En skillnad mellan bilvägar och cykelvägar är att bilvägarna konstrueras för högre hastigheter än vad som tillåts normalt. Avfarter och dyl ges om möjligt kurvning för avsevärt högre fart än tillåtet. Cykelvägarna görs som bekant efter hur långsamt det är
En skillnad mellan bilvägar och cykelvägar är att bilvägarna konstrueras för högre hastigheter än vad som tillåts normalt. Avfarter och dyl ges om möjligt kurvning för avsevärt högre fart än tillåtet. Cykelvägarna görs som bekant efter hur långsamt det är
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 23:38.
.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 08:52Vad som behövs är en förtydligande debatt. Att vi sitter här på nätet på en sida för "träningsfanatiker" där alla tycker mer eller mindre samma sak förändrar ingenting. Hur många av dessa galna bilister tar del av dessa inlägg? Vi måste få till en öppen d
Vad som behövs är en förtydligande debatt. Att vi sitter här på nätet på en sida för "träningsfanatiker" där alla tycker mer eller mindre samma sak förändrar ingenting. Hur många av dessa galna bilister tar del av dessa inlägg? Vi måste få till en öppen d