Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDags att ta debatten?
You need to log in to create posts and topics.

Det visste jag inte. Christian Juul, den nuvarande ordföranden, sa iallafall att de ska fortsätta att öka det trafikpolitiska arbetet i senaste numret av medlemstidningen.

Det där med Stella var ju ett tag sen också, det har bytts ordförande igen sedan d

Jag vet en mopedist som hade ett stort klistermärke på hjälmen där det stod POLISEN. Jag har aldrig sett en mopedist få så mycket respekt i trafiken. Det var väl ingen som vågade chansa, han kunde ju vara anställd hos polisen, vem vet. *fniss*

Jag blir allt mer övertygad om det behövs en tydligare skrivning i trafikförordningen när det gäller cykelns och gruppcyklisternas status på landsvägarna. Som det är nu är det för luddigt och ger uppenbarligen utrymme för mängder av stollar att göra de me

Kanske man kan klämma in en del här:
http://www.cycity.se/
http://www.corren.se/motor/?articleId=5622073&date=&menuids=

Man är iaf medveten om att cyklar går olika fort, men det verkar mest vara fokus på cykelvägar. Har inte hunnit läsa in mig.

Andrew: VTI ligger ju här i stan, man borde ju prata med dem om det här?

De lär hänvisa till projektet. Jag gillar inte alls tanken på mer cykelvägar, oavsett om man tycker att man gör dem så fina så fina.
Kanske OK i tätorten. Men vi som diskuterar här, och har problem med respektlösa mottrafikanter cyklar mestadels på lands

Eftersom nollvisionen håller i sig och det är fler bilister än cyklister på landsvägarna kommer nog inte 2+1 vägarna att försvinna.

Separerad trafik minskar olyckor och ökar cyklandet, se på Holland som exempel.

Ska bli spännande att se hur höghastighe

Ena sekunden är SCF "Den store satan" och nästa sekund ska SCF driva frågor som ligger utanför deras uppdrag för "ickemedlemmar".

Danmark har en bra cykelkultur, många som cyklar och ett stort antal bilister som stryker nära cyklisterna. De har samma dis

Jag har inte förstått SCF som den stora satan. Jag har bara uppfattat det som irrelevant i dessa frågor och eftersom dessa frågor betyder mer för mig än vad SCF sysslar med, så bryr jag mig inte om SCF. De får gärna hålla på. Det gör mig varken från eller

Men det finns andra som har den attityden och som alltid tycker att SCF ska göra en massa som inte är deras huvuduppgift.