Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 17:36Nåja ... jag tror att du var inne på lösningen när du skrev något om att cykla längre söderut ...
Oftast är det ok i Sverige, men jag får erkänna att det händer allt oftare att någon bilist försöker göra sig märkvärdigt. Det är något styggt på gång.
Och
Nåja ... jag tror att du var inne på lösningen när du skrev något om att cykla längre söderut ...
Oftast är det ok i Sverige, men jag får erkänna att det händer allt oftare att någon bilist försöker göra sig märkvärdigt. Det är något styggt på gång.
Och
Quote from Rasmus Olsson on 29 April 2011, 18:05Jag är med i en cykelklubb som är med i SCF. Vad gör SCF för att öka säkerheten när jag tränar, David?
Jag är med i en cykelklubb som är med i SCF. Vad gör SCF för att öka säkerheten när jag tränar, David?
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 18:23Det är en fråga som du kan fråga SCF om ifall du tycker att det inte fungerar så bra för dig.
Du väljer demokratisk vilka som sitter i SCF:s styrelse och vad deras agenda ska bestå av förutom huvuduppdraget.
Det är en fråga som du kan fråga SCF om ifall du tycker att det inte fungerar så bra för dig.
Du väljer demokratisk vilka som sitter i SCF:s styrelse och vad deras agenda ska bestå av förutom huvuduppdraget.
Quote from Rasmus Olsson on 29 April 2011, 18:46Du är ju så snabb å säga att SCF bara är till för sina medlemmar. Känns som tvärtom.
Du är ju så snabb å säga att SCF bara är till för sina medlemmar. Känns som tvärtom.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 18:57Hur många årsmöten eller Cykelting har du deltagit i?
Har du någon gång framfört något till någon i styrelsen?
Hur många årsmöten eller Cykelting har du deltagit i?
Har du någon gång framfört något till någon i styrelsen?
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 17:52I bilens förlovande land tänker man på cyklister.http://www.bikeradar.com/news/article/3-feet-and-15mph-law-coming-to-california-30044
I bilens förlovande land tänker man på cyklister.http://www.bikeradar.com/news/article/3-feet-and-15mph-law-coming-to-california-30044
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 19:45För väldigt många år sedan hade man en stor kampanj som pågick rätt länge om att bilister inte ska _kräva_ att lastbilar och tung trafik går ut på vägrenen, eftersom lastbilsförare alladeles säkert vet bättre när vägrenen inte håller. Att den tunga trafik
För väldigt många år sedan hade man en stor kampanj som pågick rätt länge om att bilister inte ska _kräva_ att lastbilar och tung trafik går ut på vägrenen, eftersom lastbilsförare alladeles säkert vet bättre när vägrenen inte håller. Att den tunga trafik
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 19:58De var få som försökte tränga ut lastbilarna.
De var få som försökte tränga ut lastbilarna.
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 20:14Fanns en och annan som körde om och bromsade framför nosen på lastbilen gärna i kombination med ett långfinger eller en knuten näve.
Fanns en och annan som körde om och bromsade framför nosen på lastbilen gärna i kombination med ett långfinger eller en knuten näve.
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 20:16När bakluckan blev skrynklig så fick dom väl fart?
När bakluckan blev skrynklig så fick dom väl fart?