Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDags att ta debatten?
You need to log in to create posts and topics.

Du det var många gånger det kliade i gasfoten men som den lugne och sansade människa jag är så bet jag ihop där bakom ratten och nöjde mig med helljus + en 30 sekunders fanfar med tutan.

Precis min tanke Lingling. Jag tror också att någon liknande kampanj skulle göra nytta. Sen får man gå vidare med fler årgärder.

vad tror ni om att cykla med en sån här

http://gopro.com/products/?gclid=CL_mxv-ZyagCFQK-zAodlU5Spg

och sedan skicka en polisanmälan om vårdslöshet i trafik med filmen som bevis när man ser något galet?

Eller skicka några klipp hög med klipp till en

Nej inte tränga lastbilar, men gärna vara så irriterande och påträngande de kunde, ligga för nära, blinka, tuta ... Ungefär som en del idioter gör bakom cyklister och hästar, eller som Mikael skriver tvänita framför, vilket låter sällsynt korkat.
En kampa

Frågorna kvarstår dock.
VEM skall föra debatten?
HUR skall vi få någon utanför vårt forum att bry sig?

Ett exempel på hur det kan låta i debatten:

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1453502/Chatta-om-cyklar-och-
trafik.html

Den innehåller allt man kan förvänta sig. Tråkigt nog.

Vårt hopp tycks ligga hos Trafikverket...

Tja ett sätt är att alla tar debatten gemensamt, då det trots allt handlar om att ändra på folks beteende och att få dom att förstå.

Så varför inte ta upp ämnet på fikarasten på jobbet?

Cyklar man med ex hjälmkamera så kanske man kan få media intresser

Jag tror faktiskt det är för tidigt för en debatt. Det är svårt att debattera när motparten egentligen inte förstår varför vi cyklar. Sätt er i deras värld! Varför skulle de cykla? Jo, för att komma till stranden, köpa mjölk, snus eller en tidning. Det är

De allra, allra flesta kör ändå rätt ok. Jag tycker snarare att problemet har minskat på senare år. Förr upplevde jag t.ex ganska ofta i Stockholm att bilister försökte stänga för mig i bilköer genom att lägga sig så långt till vänster de vågade efter att

För min del handlar cykling först och främst om ett hälsosamt och miljövänligt alternativ till bilen.

Mer än hälften av tiden jag tillbringar på cykel är ren brukscykling.
Snitthastigheten ligger 25-30 km/t och genomsnittligt avstånd något över en halv