Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 12:34Men ett sätt att öka cyklisters säkerhet vore nog att öka mängden trafikundervisning för dem - dvs i skolan.
Om var man får cykla
Höger och vänster
Väjningsregler
Att cyklar är fordon, och även sånt som rondellkörning 😉Sedan vore det alldeles väldigt b
Men ett sätt att öka cyklisters säkerhet vore nog att öka mängden trafikundervisning för dem - dvs i skolan.
Om var man får cykla
Höger och vänster
Väjningsregler
Att cyklar är fordon, och även sånt som rondellkörning 😉
Sedan vore det alldeles väldigt b
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 12:51Håller med Lingling. Det är alldeles för luddiga regler för cyklister. Ibland har cyklisten företräde när de korsar väg och ibland inte beroende på om cykelvägen går parallellt med huvudled tex. Säkrast är nog om gångare och cyklister alltid har väjningsp
Håller med Lingling. Det är alldeles för luddiga regler för cyklister. Ibland har cyklisten företräde när de korsar väg och ibland inte beroende på om cykelvägen går parallellt med huvudled tex. Säkrast är nog om gångare och cyklister alltid har väjningsp
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 15:02Men det naturliga urvalet sköter om så att det blir en mer homogen trafikantgrupp.
Men det naturliga urvalet sköter om så att det blir en mer homogen trafikantgrupp.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 15:07Inte om de hinner föröka sig innan.
Inte om de hinner föröka sig innan.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 22:20Vissa människor kan inte hantera den "makt" det innebär att ha företräde som skyddad trafikant. Jag har hört folk säga att de blev överraskade av att det kom fotgängare på övergångsstället trots att övergångställen oftast är tydligt utmärkta med målning o
Vissa människor kan inte hantera den "makt" det innebär att ha företräde som skyddad trafikant. Jag har hört folk säga att de blev överraskade av att det kom fotgängare på övergångsstället trots att övergångställen oftast är tydligt utmärkta med målning o
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 08:52Övergångsställen är besvärliga saker.
I början förstod jag öht inte vad den sk "sebralagen" gick ut på, redan innan gällde enligt vad jag lärt mig på körskolan att fotgängares företräde på obevakade övergångsställen är absolut. Kör man på en fotgängare p
Övergångsställen är besvärliga saker.
I början förstod jag öht inte vad den sk "sebralagen" gick ut på, redan innan gällde enligt vad jag lärt mig på körskolan att fotgängares företräde på obevakade övergångsställen är absolut. Kör man på en fotgängare p