Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 12:08Jag har inte riktigt hängt med i debatten, men såg tråden nu och kom genast att tänka på två färska händelser som jag reagerade på.
Jag cyklar mellan Värmdö och Stockholm city ett par-tre gånger i veckan. Större delen av sträckan består av cykelväg, i sk
Jag har inte riktigt hängt med i debatten, men såg tråden nu och kom genast att tänka på två färska händelser som jag reagerade på.
Jag cyklar mellan Värmdö och Stockholm city ett par-tre gånger i veckan. Större delen av sträckan består av cykelväg, i sk
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 12:481. Är cykelvägen tydligt skyltad så man vet vart man ska?
Cykelvägar är toppen om de är genaste vägen och väl skyltade.
1. Är cykelvägen tydligt skyltad så man vet vart man ska?
Cykelvägar är toppen om de är genaste vägen och väl skyltade.
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 12:56I det här fallet är det svårt att missta, den löper precis parallellt med vägen.
I det här fallet är det svårt att missta, den löper precis parallellt med vägen.
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 13:01Jo, men med cykelvägar vet man inte det. Rätt som det är gör de en avstickare in i ett bostadsområde, slutar på en parkering etc. Det jag menar är att om man ska från punkt A-B så måste man oftast i förväg veta att cykelvägen funkar hela vägen. Har iofs f
Jo, men med cykelvägar vet man inte det. Rätt som det är gör de en avstickare in i ett bostadsområde, slutar på en parkering etc. Det jag menar är att om man ska från punkt A-B så måste man oftast i förväg veta att cykelvägen funkar hela vägen. Har iofs f
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 13:05Näe, det har du helt rätt i och jag känner själv till flera sådana exempel. Jag har dock väldigt svårt att tro att så är fallet med alla som cyklar den här aktuella vägen. Några cyklister känner jag igen som verkar köra sträckan ofta.
Näe, det har du helt rätt i och jag känner själv till flera sådana exempel. Jag har dock väldigt svårt att tro att så är fallet med alla som cyklar den här aktuella vägen. Några cyklister känner jag igen som verkar köra sträckan ofta.
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 13:10Just på vägen från Värmdö har jag cyklat på vägbanan istället för på cykelvägen eftersom jag missat påfarten till cykelbanan i början och sedan inte kunnat komma in på den utan att behöva byta sida av vägen och hoppa över ett dike eller ett staket.
Just på vägen från Värmdö har jag cyklat på vägbanan istället för på cykelvägen eftersom jag missat påfarten till cykelbanan i början och sedan inte kunnat komma in på den utan att behöva byta sida av vägen och hoppa över ett dike eller ett staket.
Quote from Marléne Lönnqvist on 11 May 2011, 13:22jag bor i Boden som har väldigt mycket cykelvägar men ofta är de i ett helt bedrövligt skick. Gropar, sprickor, tjälskott och det jobbigaste av allt de kan sluta mitt i ingenstans eller gå över till smal trottoar och vips måste man korsa en trafikerad bil
jag bor i Boden som har väldigt mycket cykelvägar men ofta är de i ett helt bedrövligt skick. Gropar, sprickor, tjälskott och det jobbigaste av allt de kan sluta mitt i ingenstans eller gå över till smal trottoar och vips måste man korsa en trafikerad bil
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 13:56Jag gillar inte att ha någon i hasorna som troligtvis inte hinner bromsa ifall något händer. Då är det bättre att vara 50 meter bakom eller köra om.
Jag gillar inte att ha någon i hasorna som troligtvis inte hinner bromsa ifall något händer. Då är det bättre att vara 50 meter bakom eller köra om.
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 19:33Olyckan i Arninge hände på länsväg. Ingen cykelbana där inte.
Olyckan i Arninge hände på länsväg. Ingen cykelbana där inte.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 12:27Här går helt plötsligt diskussionerna höga om cyklisters beteenden i stället för om ökad säkerhet vid träning. Det finns säkert andra trådar där enskilda dårars cyklanden kan debatteras, kolla på motormännens forum (om de har nåt).
Jag tror att det behöv
Här går helt plötsligt diskussionerna höga om cyklisters beteenden i stället för om ökad säkerhet vid träning. Det finns säkert andra trådar där enskilda dårars cyklanden kan debatteras, kolla på motormännens forum (om de har nåt).
Jag tror att det behöv