Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 15:46Om vi cyklister vill bli betraktade som fullvärdiga medlemmar av den rullande trafiken så måste vi ju uppträda som sådana också. Rödljuskörning är t.ex. en sån enkel sak... tror inte att många som regelrätt kör mot rött på cykel skulle göra det i bil. Tit
Om vi cyklister vill bli betraktade som fullvärdiga medlemmar av den rullande trafiken så måste vi ju uppträda som sådana också. Rödljuskörning är t.ex. en sån enkel sak... tror inte att många som regelrätt kör mot rött på cykel skulle göra det i bil. Tit
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 17:50Ni verkar ha en del att jobba på i Tjabostan.
http://www.dn.se/sthlm/ytan-for-bilar-maste-minska
Ni verkar ha en del att jobba på i Tjabostan.
http://www.dn.se/sthlm/ytan-for-bilar-maste-minska
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 21:54Vet inte riktigt om den artikeln sa så mycket. Men det finns som sagt väldigt mycket att göra för att cykelbanenätet ska vara användbart som transportväg.
Vet inte riktigt om den artikeln sa så mycket. Men det finns som sagt väldigt mycket att göra för att cykelbanenätet ska vara användbart som transportväg.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 22:08http://www.polisen.se/Stockholms_lan/sv/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2011-05-10-0736-Trafikolycka-personskada-Taby/
Håll avståndet cyklister
Håll avståndet cyklister
Quote from Rasmus Olsson on 10 May 2011, 22:26Hm, förvånar mig inte om polisen ställt bilen på cykelbanan. Händer jämt "jamen vi vill inte blockera trafiken..."
Hm, förvånar mig inte om polisen ställt bilen på cykelbanan. Händer jämt "jamen vi vill inte blockera trafiken..."
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 08:22"En cyklist har blivit påkörd av en bil"
"Cyklisten som skadades har cyklat på en stillastående polisbil"Klart som brunsås
"En cyklist har blivit påkörd av en bil"
"Cyklisten som skadades har cyklat på en stillastående polisbil"
Klart som brunsås
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 08:33Det var en synnerligen intressant beskrivning av händelsen, påkörd av en stillastående polisbil måste vara ganska unikt !
Det var en synnerligen intressant beskrivning av händelsen, påkörd av en stillastående polisbil måste vara ganska unikt !
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 11:05Bruse- Att cyklister i Stockholm kör som de går är nog inte så konstigt. Det är långt ifrån alla i Stockholm som har körkort och som därmed inte har koll på alla trafikregler. Men det ursäktar såklart inte sådant beteende som att köra mot rött eller stopp
Bruse- Att cyklister i Stockholm kör som de går är nog inte så konstigt. Det är långt ifrån alla i Stockholm som har körkort och som därmed inte har koll på alla trafikregler. Men det ursäktar såklart inte sådant beteende som att köra mot rött eller stopp
Quote from Rasmus Olsson on 11 May 2011, 11:17Calle, jag ursäktade ingen, vill jag förtydliga. Bara försöker hitta förklaringar.
Jag gör som du väljer det som är mest lämpat för vägens ändamål, som det heter i lagen. Cykelbana ibland, vägen ibland.
Men du har fel att separerade cykelbanor är säkrar
Calle, jag ursäktade ingen, vill jag förtydliga. Bara försöker hitta förklaringar.
Jag gör som du väljer det som är mest lämpat för vägens ändamål, som det heter i lagen. Cykelbana ibland, vägen ibland.
Men du har fel att separerade cykelbanor är säkrar
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 11:40Bruse- Jag kan ha fel, men jag har för mig att jag läste att olyckorna ökade på Fleminggatan sedan de la cykelfält på utsidan av de parkerade bilarna.
Det är inte min åsikt att det är säkrare att cykla på trottoaren. Jag nämnde bara vad jag har läst (såv
Bruse- Jag kan ha fel, men jag har för mig att jag läste att olyckorna ökade på Fleminggatan sedan de la cykelfält på utsidan av de parkerade bilarna.
Det är inte min åsikt att det är säkrare att cykla på trottoaren. Jag nämnde bara vad jag har läst (såv