Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 17:31Du har inte funderat på bättre däck om det går hål på dom så lätt?
Du har inte funderat på bättre däck om det går hål på dom så lätt?
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 17:40Det är på G men vissa bitar av vägarna har sprucken asfalt i färdväg o bitvis så funderar man på om det är grusväg man är på. På ett ställe där det är 30 väg höll jag 30 o blev omkörd av en trevlig herre som bromsade in framför mej och viftade på många sä
Det är på G men vissa bitar av vägarna har sprucken asfalt i färdväg o bitvis så funderar man på om det är grusväg man är på. På ett ställe där det är 30 väg höll jag 30 o blev omkörd av en trevlig herre som bromsade in framför mej och viftade på många sä
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 11:25Man syns inte så bra som man tror en solig dag på landsväg. I ett skuggigt parti med granskog som bakgrund t ex gör att man gärna "faller in" och inte uppmärksammas på samma sätt om man har reflexväst och kanske rött ljus bakåt. Lägg därtill om bilföraren
Man syns inte så bra som man tror en solig dag på landsväg. I ett skuggigt parti med granskog som bakgrund t ex gör att man gärna "faller in" och inte uppmärksammas på samma sätt om man har reflexväst och kanske rött ljus bakåt. Lägg därtill om bilföraren
Quote from Lena O on 10 May 2011, 11:46Ronny: personligen tycker inte jag att det spela roll var man ha på sig under sådana förhållanden. Kanske en bild på en naken tjej skulle hjälpa?
Att bilar ska ha belysning året om beror på att vi leva i mörkret halva året, och som vanligt, bilisterna kan
Ronny: personligen tycker inte jag att det spela roll var man ha på sig under sådana förhållanden. Kanske en bild på en naken tjej skulle hjälpa?
Att bilar ska ha belysning året om beror på att vi leva i mörkret halva året, och som vanligt, bilisterna kan
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 12:23Det första man kan göra när det gäller trafiksäkerhet är att ställa sig frågan: Vad kan jag göra själv, t ex synas bättre? Det andra är att ställa krav på andra trafikantgrupper som ju många gånger beter sig dumt.
Halvljuslagen kom till för att bilar ska
Det första man kan göra när det gäller trafiksäkerhet är att ställa sig frågan: Vad kan jag göra själv, t ex synas bättre? Det andra är att ställa krav på andra trafikantgrupper som ju många gånger beter sig dumt.
Halvljuslagen kom till för att bilar ska
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 12:27På min 5-6km cykeltur till jobbet i morse var det närmare ett tiotal rödljuskörningar av både kvinnor och män i alla åldrar. Så är det varje dag. Då talar jag inte om cykelövergångar, utan riktiga trafikljus, sådana det kostar 1500:- att cykla förbi om fa
På min 5-6km cykeltur till jobbet i morse var det närmare ett tiotal rödljuskörningar av både kvinnor och män i alla åldrar. Så är det varje dag. Då talar jag inte om cykelövergångar, utan riktiga trafikljus, sådana det kostar 1500:- att cykla förbi om fa
Quote from Rasmus Olsson on 10 May 2011, 12:45Jag såg en taxi en gång som INTE gjorde en förbjuden u-sväng.
Såg en polisbil en gång, som använde blinkers INNAN han svängde.Händer sällan eller aldrig jag får uppleva sådant.
Jag såg en taxi en gång som INTE gjorde en förbjuden u-sväng.
Såg en polisbil en gång, som använde blinkers INNAN han svängde.
Händer sällan eller aldrig jag får uppleva sådant.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 12:49Det är bara att inse att generaliserat över gruppen är cyklister faktiskt usla trafikanter.
Det är bara att inse att generaliserat över gruppen är cyklister faktiskt usla trafikanter.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 12:50Inte per mil!
Inte per mil!
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 12:56Hur är det - gäller det samma straff om man beter sig illa på cykel som med bil?
dvs kan körkortet ryka om man cyklar som en idiot?
Hur är det - gäller det samma straff om man beter sig illa på cykel som med bil?
dvs kan körkortet ryka om man cyklar som en idiot?