Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 20:54---
Jag kan se vart jag ska på vägen och dess skyltar men inte på cykelbanan. Därigenom är vägen lämpligare med hänsyn till färdmålet. Färdmålet är helt enkelt omöjligt att avgöra på cykelbanan
---Missuppfatta mig inte. Jag avskyr cykelbanor och använde
---
Jag kan se vart jag ska på vägen och dess skyltar men inte på cykelbanan. Därigenom är vägen lämpligare med hänsyn till färdmålet. Färdmålet är helt enkelt omöjligt att avgöra på cykelbanan
---
Missuppfatta mig inte. Jag avskyr cykelbanor och använde
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 08:45Jag har skrivit under namnlistan, men vi behöver prata mer om hur vi cyklister ska uppträda i trafiken.
Min erfarenhet är att om man är fyra cyklister eller färre som cyklar tillsammans är problem mycket ovanliga. Svårigheterna uppstår när cyklister saml
Jag har skrivit under namnlistan, men vi behöver prata mer om hur vi cyklister ska uppträda i trafiken.
Min erfarenhet är att om man är fyra cyklister eller färre som cyklar tillsammans är problem mycket ovanliga. Svårigheterna uppstår när cyklister saml
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 09:19Andrew:
Polisens prioriteringar ligger nog rätt. Sänk hastigheten och färre dör. Hur många cyklister dör av påkörningsolyckor vs hastighetsåkning med bil? Trots de dödsfall som inträffar tror jag bilarna vinner.Jag kan gissa att en cyklist som framfört
Andrew:
Polisens prioriteringar ligger nog rätt. Sänk hastigheten och färre dör. Hur många cyklister dör av påkörningsolyckor vs hastighetsåkning med bil? Trots de dödsfall som inträffar tror jag bilarna vinner.
Jag kan gissa att en cyklist som framfört
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 09:32Jag tror att om de slutade vara petnoga på E4 som är helt avskiljd i mitten med 2 filer åt vardera håll (där jag bor), o i stället kollade hur folk kör t ex på 70-vägar så skulle de göra mer.
Där hålls det för höga hastigheter, där görs det farliga omkör
Jag tror att om de slutade vara petnoga på E4 som är helt avskiljd i mitten med 2 filer åt vardera håll (där jag bor), o i stället kollade hur folk kör t ex på 70-vägar så skulle de göra mer.
Där hålls det för höga hastigheter, där görs det farliga omkör
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 10:26Kruxet är att veta om cykelbanan är lämplig att åka på eller inte. Det kräver i allmänhet god lokalkännedom. Det finns ingen skyltning som går att följa. Man vet inte vart cykelvägen kommer att ta vägen. Man vet inte om den plötsligt kommer att upphöra i
Kruxet är att veta om cykelbanan är lämplig att åka på eller inte. Det kräver i allmänhet god lokalkännedom. Det finns ingen skyltning som går att följa. Man vet inte vart cykelvägen kommer att ta vägen. Man vet inte om den plötsligt kommer att upphöra i
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 11:51Jag vet att jag som trafikant både på cykel och i bil inte alltid sköter mig och håller avstånd, håller mig till höger, stannar på stopp osv.
Jag blir förbannad vare sig jag springer, cyklar, kör mc eller bil när någon annan trafikant inte gör som jag tr
Jag vet att jag som trafikant både på cykel och i bil inte alltid sköter mig och håller avstånd, håller mig till höger, stannar på stopp osv.
Jag blir förbannad vare sig jag springer, cyklar, kör mc eller bil när någon annan trafikant inte gör som jag tr
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 12:33Bra skrivet Gunnar! (t+)
Bra skrivet Gunnar! (t+)
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 15:18Är det vanligt att cyklister kör i klunga mer än på lopp-tävlingar? Jag har avverkat åtskilliga tusen mil och det är extremt få mil som har körts i klunga på träning.
Ska man köra om oskyddade trafikanter så är det så långt åt vänster man kan komma när de
Är det vanligt att cyklister kör i klunga mer än på lopp-tävlingar? Jag har avverkat åtskilliga tusen mil och det är extremt få mil som har körts i klunga på träning.
Ska man köra om oskyddade trafikanter så är det så långt åt vänster man kan komma när de
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 16:43Tror det räcker med tydliga regler och information. Berätta hur vi cyklister har det. De flesta trafikanter är sympatiska bara de känner till problemen. Ett och annat rötägg kommer det alltid finnas.
Tror det räcker med tydliga regler och information. Berätta hur vi cyklister har det. De flesta trafikanter är sympatiska bara de känner till problemen. Ett och annat rötägg kommer det alltid finnas.
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 16:51Jag har vid några tillfällen försökt använda cykelbaner men när jag fick punktering 2 gånger inom en halv timme fick det vara nog. Det är tex i Kinna o Skene riktigt dåligt med städningen på cykelbanerna. Grus o stenflis är ju tyvärr ett bekymmer. Runt om
Jag har vid några tillfällen försökt använda cykelbaner men när jag fick punktering 2 gånger inom en halv timme fick det vara nog. Det är tex i Kinna o Skene riktigt dåligt med städningen på cykelbanerna. Grus o stenflis är ju tyvärr ett bekymmer. Runt om