Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDebutanter GBG varvet -09
You need to log in to create posts and topics.

En egen liten tråd för oss som VILL men inte hunnit med ännu 😀
Mitt träningsupplägg ser ut som följer- Intervall träning 20 min, lugn löpning 20 min plus styrka för att få upp uthålligheten i musklerna. Kör det tills det känns för "lite".. Varvat med min

Kul! 🙂 Jag har inte sprungit på länge och varit sjuk sista veckorna så idag tog jag mig till sats för första gången på nästan tre veckor tror jag, och jag gick/sprang om vartannat (sprang mest, alltid något) i 30 min. Det räckte, var skitjobbigt (#) Kän

Tack för initiativet! Gillar läsa om hur andra lägger upp sin träning. Själv försöker jag just nu bara ta mig ut. Det går inte så fort men det är inte målet heller. Aldrig sprungit 21km någongång. I helgen blev det 13,3km så min tanke är att öka med minst

Springer du 13 km nu och tror på 18 km innan varvet är under 2h inga problem!
Tänk vackert väder, energidryck och folk, folk, folk! Både som draghjälp och som hejar på längs hela banan! 🙂

Lycka till alla newbies! (och alla andra!) (t+)

Hej, jag försöker springa 3 ggr i veckan, det har funkat så där sista veckorna för jag tog ut mig lite i streak-gruppen, och gav mig själv lite semester efter det. Men planen är att fortsätta ungefär som nu året ut: dvs i veckorna 2 st 4-6 km pass, och på

Räcker upp handen! Än så länge känns det ganska långt borta, har inte sprungit mer än 10 km som längst hittills. Försöker komma ut två gånger i veckan nu under vintern trots att det är mörkt och kallt (blir mellan 6-10 km) för att hålla igång och drar väl

*räcker också upp en hand* Är ganska olöptränad för tillfället, men tränar mycket annat konditionskrävande. Har en akilleshäl i mina vader som inte alltid gillar mina försök att springa. Konditionen räcker gott till milen på en timme, men vaderna säger st

Ni som nu har känningar av ont här och där, ta det lugnt så ni inte sabbar nåt. Ordentliga skor??? Det jag hatar/älskar mest är när pt:n lägger in ett riktigt explosivt pass där man bara lägger sig och dör efteråt (#).. Men det är kul att kolla hur tidern

Debutant här med. Ser gbg-varvet som sista långpasset inför Stockholm Marathon.
Siktar på vad som helst sub2h och springer nu 4 mil/veckan fördelat på 3-4 pass. Långpass på ca 18km/vecka i dagsläget men som ökas med 1km varannan vecka för att matcha mara

Första gången jag ska springa så långt, gjorde 20 km i lumpen för 35 år sedan.

Mitt träningsupplägg per vecka är:
- 1 pass på löpband 20 min i samband med gymträning. Tråkigt därför blir det bara 20 min.
- 1 asfaltspass på 8,5 km för att vänja lederna v