Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 09:25Bra initiativ!
Jag är också varvsdebutant och ser verkligen fram emot att springa. Jag skrev ett långt och sensationellt intressant inlägg igår om mitt upplägg, men blev tyvärr utslängd ur cyberrymden, så ni får nöja er med det här korta och ointressanta
Bra initiativ!
Jag är också varvsdebutant och ser verkligen fram emot att springa. Jag skrev ett långt och sensationellt intressant inlägg igår om mitt upplägg, men blev tyvärr utslängd ur cyberrymden, så ni får nöja er med det här korta och ointressanta
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 09:38Lyckades anmäla mig sista dagen oxå, så det blir min första halvmara...ska bli kul..
Krister: Nästa gång du är på gymet springer du 25min på det tråkiga bandet... gäller och utmana dig själv varje gång.:-)
Ett tips är att inte ha "standradveckor" som s
Lyckades anmäla mig sista dagen oxå, så det blir min första halvmara...ska bli kul..
Krister: Nästa gång du är på gymet springer du 25min på det tråkiga bandet... gäller och utmana dig själv varje gång.:-)
Ett tips är att inte ha "standradveckor" som s
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 09:48Det blir mitt första varv också nu 2009.
Jag är supernervös för jag har aldrig sprungit så långt, har i år fokuserat på milen och sprungit massa millopp, har nu börjat försöka öka distanserna lite och lyckats få till ett pass på 14 km och ett på 15.
Men
Det blir mitt första varv också nu 2009.
Jag är supernervös för jag har aldrig sprungit så långt, har i år fokuserat på milen och sprungit massa millopp, har nu börjat försöka öka distanserna lite och lyckats få till ett pass på 14 km och ett på 15.
Men
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 09:51Jossan, Jag ska nog se till så du sköter dina långpass som du ska iallafall 😉
Jossan, Jag ska nog se till så du sköter dina långpass som du ska iallafall 😉
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 12:04Löpbandet är ok så länge dom har tv :-).. Jag måste absolut jobba på intervaller, fartlek osv. Har bar sprungit korta lopp förrut och är inte speciellt uthållig 🙁
Löpbandet är ok så länge dom har tv :-).. Jag måste absolut jobba på intervaller, fartlek osv. Har bar sprungit korta lopp förrut och är inte speciellt uthållig 🙁
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 13:10Lycka till allihop!
Jag kallar att jag debuterar i år jag med...
Jag sprang varvet första gången i år, hade aldrig sprungit så långt innan själva loppet, endast 15 km som max innan. Uppladdningen kom av sig i´lite grann innan loppet.
De första 15 kilo
Lycka till allihop!
Jag kallar att jag debuterar i år jag med...
Jag sprang varvet första gången i år, hade aldrig sprungit så långt innan själva loppet, endast 15 km som max innan. Uppladdningen kom av sig i´lite grann innan loppet.
De första 15 kilo
Quote from Peter Eriksson on 12 November 2008, 15:35HAr visserligen sprungit varvet 4 ggr men senaste gången va på 80-talet och jag va 25 kg lättare. Nu har jag varit igång med träningen ett tag och viktkurvan har pekat sakta men säkert nedåt så nu börjar jag känna mig hyfsat redo för en halv igen. Det ska
HAr visserligen sprungit varvet 4 ggr men senaste gången va på 80-talet och jag va 25 kg lättare. Nu har jag varit igång med träningen ett tag och viktkurvan har pekat sakta men säkert nedåt så nu börjar jag känna mig hyfsat redo för en halv igen. Det ska
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 15:41Okej, mitt "upplägg" i kort sammanfattning:
Nov-Dec: Springa minst två, helst tre ggr/vecka. Inte bry mig så mycket om hur fort (sakta) det går. Kompletteras med bodypump, aerobics, simning och kanske lite spinning.
Jan-Feb: Kompliceras av att jag även
Okej, mitt "upplägg" i kort sammanfattning:
Nov-Dec: Springa minst två, helst tre ggr/vecka. Inte bry mig så mycket om hur fort (sakta) det går. Kompletteras med bodypump, aerobics, simning och kanske lite spinning.
Jan-Feb: Kompliceras av att jag även
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 16:00Du ska inte se det som en nackdel att du ska åka halvvasan, även det är bra uthållighetsträning för dig. Skulle snarare se det som en fördel för dig då du får möjlighet att öka antalet träningstimmar under dessa månader.
Du ska inte se det som en nackdel att du ska åka halvvasan, även det är bra uthållighetsträning för dig. Skulle snarare se det som en fördel för dig då du får möjlighet att öka antalet träningstimmar under dessa månader.
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 21:59Jag försöker springa tre pass i veckan, men blir oftast bara två pga annan träning, vilket i och för sig är bättre än ingen träning alls. Dock käns det nervöst och jag skulle vilja ha mer löpning. 09 får väl bli mer vara-med-och-lära och sen sattsa på bra
Jag försöker springa tre pass i veckan, men blir oftast bara två pga annan träning, vilket i och för sig är bättre än ingen träning alls. Dock käns det nervöst och jag skulle vilja ha mer löpning. 09 får väl bli mer vara-med-och-lära och sen sattsa på bra