Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDebutanter GBG varvet -09
You need to log in to create posts and topics.

Ingmari och Josefin!
Tror jag hänger på det där 2.20-målet.... springer milen på några sek över timmen som bäst, men har inte gett mig på några längre sträckor än. 2.20 borde inte vara alltför orimlig, eller hur!?

Lotta:
Välkommen i 2:20 klubben!

Jag tycker det är kul att se att det finns några fler som är på min nivå, annars tycker jag de flesta är så attans snabba hela tiden.

2:20 känns mer och mer som ett rimligt mål faktiskt.
Sen blir det en bonus om vi spr

Enl. http://www.runningforfitness.org/calc/rp.php?metres=10000&hr=1&min=4&sec=0&age=30&gender=F&Submit=Calculate

bör det gå på mellan 2:18 o 2:24 om ni är c:a 30 år... så 2:20 är väl en bra mål-tid!

Tack Christer, det såg ju hoppfullt ut!

2:20 klubben here I come! 🙂
Nu har jag blivit inspirerad, tänk om jag oxå kan!?! Först var målet att ta mig runt, senare blev förhoppningen 2:45.. Det verkar som ni är på ungefär samma nivå som jag..

Man måste ju våga lite 😉

Hoppar in i tråden.
Detta blir mitt första gbgvarv men hoppas sen på fler..
Löp tränar ca3ggr i v, är uppe på 8km nu men är redo för milen.
Satsar på att komma runt men har lite hopp runt 2:20.
Så nu har min träning fått ett del mål, från början va det ba

2:20 it is. Kul att ha ett mål. 🙂

Kan man inte skryta om egna idrottsmeriter får man använda sig av släkten: Min morbror sprang Gbg-varvet på 2:01 samma år som han fyllde sjuttio. Det tycker jag var duktigt gjort. (t+)

Eftersom du säger så Anna ska jag sattsa helhjärtat 09! 😀 5-tempo blir svårt men jag ska ha det som mål ändå.
Känner mig supertaggan till detta nu 😀

BRA Fredrik! "Just do it" 😀

"Just do it" - ett fantastiskt motto! (H)

Får mig alltid att slå bort de där tankarna som säger: "Mjae, jag kanske inte ska träna idag..."