Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tänk på att om du väljer Tranåsklubben kan du inte ställa upp i Upplands-DM.

Tranås AIF röstar jag på!! (då de tillhör "mitt" Smålands-distrikt ;))

Fast Lena har såklart rätt i sitt påpekande...

Veteraner uppmuntras verkligen inte bland friidrottsklubbarna.

I Uppsala Lk är det många aktiva veteraner. De senaste VM,EM,SM har vi haft deltagare som placerat sig högt upp. Vi kommer naturligtvis till att ha flera stycken deltare på SM även i år. Du är mycket välkommen!

Kunde du inte låta oss leva i tron David.... 😉

Men Markus, du tittar ju bara på M35 och M40, i dessa klasser är ofta inte de bästa med. Detta eftersom de då kan hävda sig bra mot vanliga seniorer. Går man upp i åldrarna ser man att många utan de bästa är med. Långt ifrån alla, men många bra.

Det har du rätt i Leif, VSM-standarden blir lite bättre i 45-60års-åldern, innan den börjar sjunka igen pga få aktiva = bristande konkurrens. På damsidan är det färre aktiva = lägre standard genom hela åldersskalan, även om den även där är som bäst i 45-6

Att standarden sjunker efter 60 år beror kanske på stigande ålder! Tids nog lär du nog uppleva vad åldern gör med dina resultat Markus.

Fler än Ingmar som har erfarenhet av att delta i Veteran-SM och placera sig lite längre bak i fältet?

Jens: Uppsala LK låter ju bra, men nu kommer jag ju inte att hamna på några topplaceringar, snarare sistaplaceringar (om man tittar på förra årets resul

Absolut, jag tyckte det var görkul och stämningen var på topp. Kan tillägga att jag egentligen sprang 60 meter, mest pga att jag har en aktiv son och anmälde mig till 1500 på plats. Jag var ju ändå där.... 🙂