Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag var ultrakonservativ mot musik vid löpning. Motivationsproblem har gjort att jag är beredd att testa musik till löpning. Vilka är de optimala spelarna? Har tittat lite på Creative Zen samt Sandisk Sansa och Sony hörlurar MDR-AS550G

Avsedd BARA för löpning är en Shuffle svår att slå.
Och jag är löjligt trogen mina Sennheiser CX-300.

Sök gamla trådar, det var mycket hörlurssnack ett tag.

creative zen!

Min Creative Zen V plus är ständig följeslagare på mina rundor. Använder "plug-in" lurar vilket funkar toppen för mig. Har förstått att vissa har problem m att de "ploppar" ur öronen och då testat lur m "krok" runt örat och att det funkat bättre. Man får

De flesta kommer nog säga den MP3-spelare de har själva.

Jag har en Creative Zen V Plus och den funkar ypperligt, men de flesta funkar nog bra. Se till att den finns något bra att fästa den på armen med. Gärna också något regn- eller stänktåligt.
Hörlura

Ja, jag har ju också en Creative Zen V Plus nu. Ett ytterligare plus är ju
att den har stoppur. Scandiscs nya modeller har inte det längre...
Men fm-radion i min Creative är väl sissådär utanför tätort.

En Edison fånograf är aldrig fel.

Jag gillar också min Zen (jag har den billigare utan Display), den passar perfekt i den lilla fickan vid ryggen som dom flesta tights är utrustade med. Hörlurar har jag alltid föredragit Sonys klassiska "öronproppar", hyfsat ljud och dom sitter bra i mina

http://www.jensofsweden.com/product.aspx?product=mpx&section=portable

Helt oförstörbar den har hängt med mig i ur och skur i över 3 år nu.
Om ljudet är så bra vet jag inte men för mig duger det kanon!

Jag har också Creative Zen V Plus med tillhörande armband. Kanonbra. Hörlurarna är Koss pluggar som inte trillar ut speciellt mycket.

Men.
Hur gör ni med sladden? Jag trär på lurarna bakifrån och med sladden under tröjan (för att slippa för mycket fladde