Quote from Guest on 27 April 2010, 23:34Hur är det egentligen med andningen vid crawl. Har sett/hört på youtubeklipp att man ska ta stora andetag, fylla lungorna vid varje andetag för att få balans och flyt.. andra säger andas in/ut som när du joggar?? hur är det egentligen, är det någon som ve
Hur är det egentligen med andningen vid crawl. Har sett/hört på youtubeklipp att man ska ta stora andetag, fylla lungorna vid varje andetag för att få balans och flyt.. andra säger andas in/ut som när du joggar?? hur är det egentligen, är det någon som ve
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 23:44Förstår inte till 100% vad du menar, men jag andas ut under vattnet och vrider upp skallen och andas in.
Vid fler tag så håller jag andan tills jag har 1 tag kvar eller nåt och andas ut då, lagom långt innan så jag hinner få ut all luft.Dock är denna fr
Förstår inte till 100% vad du menar, men jag andas ut under vattnet och vrider upp skallen och andas in.
Vid fler tag så håller jag andan tills jag har 1 tag kvar eller nåt och andas ut då, lagom långt innan så jag hinner få ut all luft.
Dock är denna fr
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 06:57Är det inte svårt att hinna med att få tillräckligt med syre om man ska andas in och ut?
Är det inte svårt att hinna med att få tillräckligt med syre om man ska andas in och ut?
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 07:06Jo jag tror det också Niclas så fokusera på att bara andas in. (H:)
Jo jag tror det också Niclas så fokusera på att bara andas in. (H:)
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 08:27Förstår inte problemet, man andas väl så mycket man behöver, i takt med sin simning??
Förstår inte problemet, man andas väl så mycket man behöver, i takt med sin simning??
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 09:41Jag har svårt med andningen, så kanske är jag fel person att uttala mig. Men det förefaller mig som att hemligheten är att andas ut ordentligt, inte att andas in. För nybörjare/långsamsimmare leder den ej utvädrade kodioxiden snabbt till andnöd, medan syr
Jag har svårt med andningen, så kanske är jag fel person att uttala mig. Men det förefaller mig som att hemligheten är att andas ut ordentligt, inte att andas in. För nybörjare/långsamsimmare leder den ej utvädrade kodioxiden snabbt till andnöd, medan syr
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 12:33Jag hade stora problem med andningen för ett par månader sedan.
Min taktik var att börja andas 2-takt på den sidan, den som gick bäst.
Ena sidan går ofta lättare att andas på.
När jag kände att det satt någorlunda bra så började öva 2-takt på den sämre s
Jag hade stora problem med andningen för ett par månader sedan.
Min taktik var att börja andas 2-takt på den sidan, den som gick bäst.
Ena sidan går ofta lättare att andas på.
När jag kände att det satt någorlunda bra så började öva 2-takt på den sämre s
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 15:50Jag hade också problem med att bli av med förbrukad luft, men det kändes som att jag inte fick in tillräckligt med luft.
Om man har det här problemet och inte vet om det, försöker man kanske att andas in ännu mer luft, vilket inte hjälper.
Sen är det oc
Jag hade också problem med att bli av med förbrukad luft, men det kändes som att jag inte fick in tillräckligt med luft.
Om man har det här problemet och inte vet om det, försöker man kanske att andas in ännu mer luft, vilket inte hjälper.
Sen är det oc
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 20:16ja min fråga var otydlig men flera har svarat på ett bra sätt. Jag tänkte just på att man blir uppblåst som en blåsfisk efter ett tag...jag ska fokusera mer på att bli av med luft än att få in luft, låter bra. Ska testa detta.
ja min fråga var otydlig men flera har svarat på ett bra sätt. Jag tänkte just på att man blir uppblåst som en blåsfisk efter ett tag...jag ska fokusera mer på att bli av med luft än att få in luft, låter bra. Ska testa detta.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 20:29Anders: Det är nog det jag upplevde när jag var och simmade sist. Hade gjort uppehåll några veckor på grund av tjänsteresor.
Panikkänslor och andnöd efter ett par längder.
Jag fick nöja med mig att köra 50:or och vila däremellan.Det jag upptäckte var
Anders: Det är nog det jag upplevde när jag var och simmade sist. Hade gjort uppehåll några veckor på grund av tjänsteresor.
Panikkänslor och andnöd efter ett par längder.
Jag fick nöja med mig att köra 50:or och vila däremellan.
Det jag upptäckte var