Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDen ständiga frågan....i crawl
You need to log in to create posts and topics.

På frisim kan man andas 2 takt, 3 takt, 4 takt mm. Inget är helt fel. Dock bör man inte träna på 2 takt.

Det kommer skapas ett vågsvall av ditt huvud när du simmar. Detta utnyttjar så du inte behöver vrida huvudet så mycket för att få fri lufttillförsel

>"Dock bör man inte träna på 2 takt"

Martin, du hur mycket mer erfarenhet av simträning än vad jag någonsin kommer att få. Inte vet jag heller något om träning för elitsimmare, men i detta fall håller jag inte med. Om du verkligen menar mer eller mindre

Såja, nu börjar det 😉

Finns det popcorn?

OK, hur känns det nu när du simmat ett tag och lärt dig lite mer? Har du testat att byta från 2-takt till 3, 4 eller 5 på senare tid? Jag menar du avfärdar det ganska starkt, men har du verkligen testat?

.

.

Nej Martin - ta det inte så - jag har största respekt för dina åsikter och Markkus hängivenhet - det är bara kul med debatt!

Jag brukar ta hjälp av simfenor när jag tappar andningstekniken (eller någon annan del av tekniken), det gör att jag kan konsentrera sig fullt på det man vill träna och håller farten (balansen) rätt i alla fall.

Jag skulle inte heller rekomendera någon

Här är en länk med mkt bra tips & animationer.
http://www.swimsmooth.com/