Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 07:35Även om man inte ska nöta 2-takt så kan det vara ett måste i början för att komma över tröskeln. risken är att om man enbart förespråkar 3-taket eller 5-takt så kanke det blir för svårt och man ger helt enkelt upp.
Flera ggr när jag simmade så tröttnade j
Även om man inte ska nöta 2-takt så kan det vara ett måste i början för att komma över tröskeln. risken är att om man enbart förespråkar 3-taket eller 5-takt så kanke det blir för svårt och man ger helt enkelt upp.
Flera ggr när jag simmade så tröttnade j
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 08:05Ledsen om jag retades Martin, det var inte menat vare sig direkt mot dig eller att vara elak i allmänhet.
Jag har den största respekt för ditt kunnande och dina inlägg. (t+)
Har tagit bort grejorna nu.
Ledsen om jag retades Martin, det var inte menat vare sig direkt mot dig eller att vara elak i allmänhet.
Jag har den största respekt för ditt kunnande och dina inlägg. (t+)
Har tagit bort grejorna nu.
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 09:43Jag föreställer mig att det kan vara ett problem om man inte kan hålla en rak linje och ett visst momentum i sin simning. Om man ite kan göra detta så kan man täka sig att andingen blir lidande.
Jag föreställer mig att det kan vara ett problem om man inte kan hålla en rak linje och ett visst momentum i sin simning. Om man ite kan göra detta så kan man täka sig att andingen blir lidande.
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 10:26Tack för länken swimsmooth...
Tack för länken swimsmooth...
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 12:34Robert alla sätt är bra utom de dåliga 😀 , Själv byter jag ibland till några meter frisim när jag tränar bröst (och ingen ser 🙁 ) för att kunna andas och vila. Gissar att vi upplever olika simsätt som enklast 😀 .
Lycka till
Robert alla sätt är bra utom de dåliga 😀 , Själv byter jag ibland till några meter frisim när jag tränar bröst (och ingen ser 🙁 ) för att kunna andas och vila. Gissar att vi upplever olika simsätt som enklast 😀 .
Lycka till
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 14:50Varför inte andas 2-takt eller 4-takt? Tycker mig minnas att man ser många i världseliten simma 2-takt i vart fall på de längre distanserna.
Jag tycker att jag får bättre driv om jag går över på 3-takt eller mer så det borde vara en avgörande anledning m
Varför inte andas 2-takt eller 4-takt? Tycker mig minnas att man ser många i världseliten simma 2-takt i vart fall på de längre distanserna.
Jag tycker att jag får bättre driv om jag går över på 3-takt eller mer så det borde vara en avgörande anledning m
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 16:08Jag gjorde stora framsteg med andningen när jag mentalt BÖRJADE ett andetag med utandning.
Jag gjorde stora framsteg med andningen när jag mentalt BÖRJADE ett andetag med utandning.
Quote from Elias Engqvist on 29 April 2010, 16:19Vi brukar ofta träna 75:or med 25m 3-takt, 25m 5-takt och 25m 7-takt.
Alla klarar inte det i början men efter en längd 7-takt känns 3-takt väldigt lätt!
Vi brukar ofta träna 75:or med 25m 3-takt, 25m 5-takt och 25m 7-takt.
Alla klarar inte det i början men efter en längd 7-takt känns 3-takt väldigt lätt!
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 16:32Bra tips, ska pröva nästa gång
Bra tips, ska pröva nästa gång
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 16:49Liksom i t.ex. löpning behöver kroppen mer luft med högre intensitet (man blir anfådd). På tävling i simning på sträckorna 100-400m andas de flesta 2-takt för att få tillräckligt med luft för att kunna ligga på gränsen av sin kapacitet. Det är helt OK. Me
Liksom i t.ex. löpning behöver kroppen mer luft med högre intensitet (man blir anfådd). På tävling i simning på sträckorna 100-400m andas de flesta 2-takt för att få tillräckligt med luft för att kunna ligga på gränsen av sin kapacitet. Det är helt OK. Me