Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDen ständiga frågan....i crawl
You need to log in to create posts and topics.

Även om man inte ska nöta 2-takt så kan det vara ett måste i början för att komma över tröskeln. risken är att om man enbart förespråkar 3-taket eller 5-takt så kanke det blir för svårt och man ger helt enkelt upp.
Flera ggr när jag simmade så tröttnade j

Ledsen om jag retades Martin, det var inte menat vare sig direkt mot dig eller att vara elak i allmänhet.
Jag har den största respekt för ditt kunnande och dina inlägg. (t+)
Har tagit bort grejorna nu.

Jag föreställer mig att det kan vara ett problem om man inte kan hålla en rak linje och ett visst momentum i sin simning. Om man ite kan göra detta så kan man täka sig att andingen blir lidande.

Tack för länken swimsmooth...

Robert alla sätt är bra utom de dåliga 😀 , Själv byter jag ibland till några meter frisim när jag tränar bröst (och ingen ser 🙁 ) för att kunna andas och vila. Gissar att vi upplever olika simsätt som enklast 😀 .

Lycka till

Varför inte andas 2-takt eller 4-takt? Tycker mig minnas att man ser många i världseliten simma 2-takt i vart fall på de längre distanserna.

Jag tycker att jag får bättre driv om jag går över på 3-takt eller mer så det borde vara en avgörande anledning m

Jag gjorde stora framsteg med andningen när jag mentalt BÖRJADE ett andetag med utandning.

Vi brukar ofta träna 75:or med 25m 3-takt, 25m 5-takt och 25m 7-takt.

Alla klarar inte det i början men efter en längd 7-takt känns 3-takt väldigt lätt!

Bra tips, ska pröva nästa gång

Liksom i t.ex. löpning behöver kroppen mer luft med högre intensitet (man blir anfådd). På tävling i simning på sträckorna 100-400m andas de flesta 2-takt för att få tillräckligt med luft för att kunna ligga på gränsen av sin kapacitet. Det är helt OK. Me