Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 17:12Jag som novis kör oftast 2-takt då jag har svårt att klara av längre sträckor med 3-takt utan att bli allt för anfådd. För att undvika assymetrin gör jag helt enkelt så att jag byter andningssida varje längd. dvs andas mot "samma vägg" hela passet. Kanske
Jag som novis kör oftast 2-takt då jag har svårt att klara av längre sträckor med 3-takt utan att bli allt för anfådd. För att undvika assymetrin gör jag helt enkelt så att jag byter andningssida varje längd. dvs andas mot "samma vägg" hela passet. Kanske
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 18:31Jag märker tydligt hur mycket bättre det går med simningen när jag kör 3-takt. Tyvärr klarar jag inte av det utan faller in i 2-takt på alla sträckor över 25 meter. Jag funderar allvarligt på att öva lite med snorkel så jag kan fokusera mer på andra saker
Jag märker tydligt hur mycket bättre det går med simningen när jag kör 3-takt. Tyvärr klarar jag inte av det utan faller in i 2-takt på alla sträckor över 25 meter. Jag funderar allvarligt på att öva lite med snorkel så jag kan fokusera mer på andra saker
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 20:32Snorkel är bra. Det kan jag rekomendera att testa.
Tänk på att det är e simsnorkel ni ska köra med då.
http://www.youtube.com/watch?v=U3-9Le8N7Fg
Snorkel är bra. Det kan jag rekomendera att testa.
Tänk på att det är e simsnorkel ni ska köra med då.
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 21:10Intressant att höra. Jag trodde att idén skulle bli nedtryckt direkt med motiveringen "hur ska du klara dig utan den sen?"
Andas man fortfarande ut genom näsan då eller kör man in-ut i röret? Det blir ju kvar en del koldioxid men å andra sidan så kan man
Intressant att höra. Jag trodde att idén skulle bli nedtryckt direkt med motiveringen "hur ska du klara dig utan den sen?"
Andas man fortfarande ut genom näsan då eller kör man in-ut i röret? Det blir ju kvar en del koldioxid men å andra sidan så kan man
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 21:29Rekommenderar att pröva att simma med dolme.
man får ett bra vattenläge, kan koncentrera sig på armtag, andning och rotation.
3-takt fungerar riktigt bra med dolme och sisådär utan.
Rekommenderar att pröva att simma med dolme.
man får ett bra vattenläge, kan koncentrera sig på armtag, andning och rotation.
3-takt fungerar riktigt bra med dolme och sisådär utan.
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 08:44För många bromsas farten upp när man man andas. Då går det fortare och lättare att hitta en bra rytm att simma 3-takt än 2-takt. Det är samma tänk i det Martin föreslår. Simsnorkeln gör att man kan vara stilla med huvudet och bara tänka på tekniken. Andni
För många bromsas farten upp när man man andas. Då går det fortare och lättare att hitta en bra rytm att simma 3-takt än 2-takt. Det är samma tänk i det Martin föreslår. Simsnorkeln gör att man kan vara stilla med huvudet och bara tänka på tekniken. Andni
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 12:01Var köper man den där simsnorkeln, och vad kostar den ungefär?
Var köper man den där simsnorkeln, och vad kostar den ungefär?
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 12:28Swimshop har en för 330 + frakt.
http://www.swimshop.se/aspx/prdinfo.aspx?plid=17950
Tyvär har dom 0 på lager just nu. Lev om 21 dagar 🙁
Swimshop har en för 330 + frakt.
http://www.swimshop.se/aspx/prdinfo.aspx?plid=17950
Tyvär har dom 0 på lager just nu. Lev om 21 dagar 🙁
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 12:40http://www.simbutiken.se/se/art/frontsnorkel.php
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 19:50Eftersom jag startade tråden vill jag bara säga att jag provat att fokusera på att få ut luften och inte in luften så som många förespråkade,då gick det klart bättre. Ffa så blev jag mindre trött och mer avslappnad i min simmning. Slapp känna att jag hype
Eftersom jag startade tråden vill jag bara säga att jag provat att fokusera på att få ut luften och inte in luften så som många förespråkade,då gick det klart bättre. Ffa så blev jag mindre trött och mer avslappnad i min simmning. Slapp känna att jag hype