Quote from Guest on 19 October 2007, 12:36Finns det egentligen något skäl att svettas när man cyklar? Att man svettas när man springer i lä inne i skogen eller i en varm Friskis&Svettis-lokal, det är säkert svårt att undvika, men när man cyklar ute har man ju alltid fartvinden att ta till för ner
Finns det egentligen något skäl att svettas när man cyklar? Att man svettas när man springer i lä inne i skogen eller i en varm Friskis&Svettis-lokal, det är säkert svårt att undvika, men när man cyklar ute har man ju alltid fartvinden att ta till för ner
Quote from Bertil Nolheim on 19 October 2007, 12:46Håller med om att idealet är att inte svettas men det är väldigt svårt att uppnå.
Jag klär mig ganska lätt när jag cyklar till jobbet vilket innebär att jag fryser i början, blir lagom varm efter ett tag, börjar svettas för att slutligen frysa på slutet
Håller med om att idealet är att inte svettas men det är väldigt svårt att uppnå.
Jag klär mig ganska lätt när jag cyklar till jobbet vilket innebär att jag fryser i början, blir lagom varm efter ett tag, börjar svettas för att slutligen frysa på slutet
Quote from Christian Wahlberg on 19 October 2007, 13:32Det var nog det jag lyckades med förra helgen, var torr när jag kom hem fast jag var vit i ansiktet av intorkat salt. Kör dessutom med ull underställ som värmer även när det är blött.
Det var nog det jag lyckades med förra helgen, var torr när jag kom hem fast jag var vit i ansiktet av intorkat salt. Kör dessutom med ull underställ som värmer även när det är blött.
Quote from Funbeat user on 19 October 2007, 13:57Jag har en känsla av att vid tillräckligt höga temperaturer så går ekvationen inte ihop. Dvs man måste cykla så fort för att kyla ner sig, att det inte går? Eller så sniglar man som sagt ... Intressant fundering.
Jag har en känsla av att vid tillräckligt höga temperaturer så går ekvationen inte ihop. Dvs man måste cykla så fort för att kyla ner sig, att det inte går? Eller så sniglar man som sagt ... Intressant fundering.
Quote from Funbeat user on 19 October 2007, 14:18Hej på er.
Mitt tips är att det är bättre att frysa lite i början, tio - femton minuter. Och det första jag/man tar av är mössan motsv, där försvinner mängder av överskottsvärme. Och ull, det är bra det. Kan absorbera sjukt mycket vätska och ändå värma.
Hej på er.
Mitt tips är att det är bättre att frysa lite i början, tio - femton minuter. Och det första jag/man tar av är mössan motsv, där försvinner mängder av överskottsvärme. Och ull, det är bra det. Kan absorbera sjukt mycket vätska och ändå värma.
Quote from Bertil Nolheim on 19 October 2007, 14:24Cyklar man inomhus kommar ingenstans 😉
Cyklar man inomhus kommar ingenstans 😉
Quote from Lena O on 19 October 2007, 15:00Cyklar VätternRundan, kommer ingenstans ....
Börja i Motala, kliva av i Motala 😉
Cyklar VätternRundan, kommer ingenstans ....
Börja i Motala, kliva av i Motala 😉
Quote from Funbeat user on 19 October 2007, 15:31Cyklar jag inomhus kommer jag inte till jobbet - men det är en avvägning varje dag, vad ska jag ha på mig så att jag inte fryser första biten (med Sonen), som inte fastnar i kuggarna, och så jag inte svettas sista biten - och hur jag sedan ändrar för när
Cyklar jag inomhus kommer jag inte till jobbet - men det är en avvägning varje dag, vad ska jag ha på mig så att jag inte fryser första biten (med Sonen), som inte fastnar i kuggarna, och så jag inte svettas sista biten - och hur jag sedan ändrar för när
Quote from Funbeat user on 19 October 2007, 15:55Hej Lars.
"Cyklar man inomhus kommar ingenstans"
Och det var ett bra filosofiskt svar. Och Gary har ju också svarat på det. Jag kommer ingenstans när jag tränar ute heller och kommer förmodligen inte att så göra i framtiden heller. Jag startar och går i
Hej Lars.
"Cyklar man inomhus kommar ingenstans"
Och det var ett bra filosofiskt svar. Och Gary har ju också svarat på det. Jag kommer ingenstans när jag tränar ute heller och kommer förmodligen inte att så göra i framtiden heller. Jag startar och går i
Quote from Funbeat user on 19 October 2007, 16:06Cyklar man sakta så svettas man inte.
Problemet är att svetten är till för att kyla kroppen och muskelarbetet gör att temperaturen stiger. Det är då man svettas för att få kylning.Man svettas även om fartvinden gör så att svetten avdunstar.
Cyklar man sakta så svettas man inte.
Problemet är att svetten är till för att kyla kroppen och muskelarbetet gör att temperaturen stiger. Det är då man svettas för att få kylning.
Man svettas även om fartvinden gör så att svetten avdunstar.