Quote from Lena O on 22 October 2007, 22:37P.E: Det räcka med att skriva "Vi ser felet i andras ögon, vi har våra egna fel på ryggen"
Jag läste Latin i tre år, amo is all you need 😉 (According to Lennon & McCartney)
P.E: Det räcka med att skriva "Vi ser felet i andras ögon, vi har våra egna fel på ryggen"
Jag läste Latin i tre år, amo is all you need 😉 (According to Lennon & McCartney)
Quote from Fredrik Närenfors on 22 October 2007, 22:42Mycket vänligt skrivet P.E.
Det jag förösker visa är att det sker i omvänd ordning mot det du beskriver. Om du för ett ögonblick struntar i vätskeförluster och vad det medför. Det kan dessutom inte jag svara på utan hoppas nån annan kunnig kan ta den bit
Mycket vänligt skrivet P.E.
Det jag förösker visa är att det sker i omvänd ordning mot det du beskriver. Om du för ett ögonblick struntar i vätskeförluster och vad det medför. Det kan dessutom inte jag svara på utan hoppas nån annan kunnig kan ta den bit
Quote from Anders Wallerstedt on 23 October 2007, 09:03Låter rimligt. Har själv känt det så. Notera, temperaturer är den i skuggan. När man springer i solen, blir det värre. Jag är himla dålig, och får extremt hög puls de första soliga dagarna, innan man vänjer sig.
Låter rimligt. Har själv känt det så. Notera, temperaturer är den i skuggan. När man springer i solen, blir det värre. Jag är himla dålig, och får extremt hög puls de första soliga dagarna, innan man vänjer sig.
Quote from Funbeat user on 23 October 2007, 09:18Hej Per.
I ditt exempel, så har du så rätt så. Följande står skrivet i en notis av Thure Björck
leg läkare, fysiolog, rutinerad paddlare..."Ännu högre vätskeförluster ger naturligtvis kraftig påverkan på prestations- förmågan (se ref 2), men även min
Hej Per.
I ditt exempel, så har du så rätt så. Följande står skrivet i en notis av Thure Björck
leg läkare, fysiolog, rutinerad paddlare...
"Ännu högre vätskeförluster ger naturligtvis kraftig påverkan på prestations- förmågan (se ref 2), men även min
Quote from Funbeat user on 23 October 2007, 09:20Hej Jonas.
"Acklimatisering sker genom att träna några timmar per dag i varmt klimat. Inom några dagar så ökar volymen av blodplasma drygt 20%. Detta gör att personen klarar längre tids ansträngning i varmt klimat innan hjärtfrekvensen ökar till följd av
Hej Jonas.
"Acklimatisering sker genom att träna några timmar per dag i varmt klimat. Inom några dagar så ökar volymen av blodplasma drygt 20%. Detta gör att personen klarar längre tids ansträngning i varmt klimat innan hjärtfrekvensen ökar till följd av
Quote from Anders Wallerstedt on 23 October 2007, 09:58Ja, just det. Det är därför eliten springer med regnställ, vantar och mössa för att ladda inför lopp på varma breddgrader.
Ja, just det. Det är därför eliten springer med regnställ, vantar och mössa för att ladda inför lopp på varma breddgrader.
Quote from Funbeat user on 23 October 2007, 18:34På VR i år så startade jag med korta brallor, underställslinne, t-shirt, k-ärmad cykeltröja, vindväst och lösarmar.
Jag frös som en hund när jag gled ner till starten i +7 grader strax efter 4
Dock inte en svettdroppe förrän strax före Jkpg. T-shirten dum
På VR i år så startade jag med korta brallor, underställslinne, t-shirt, k-ärmad cykeltröja, vindväst och lösarmar.
Jag frös som en hund när jag gled ner till starten i +7 grader strax efter 4
Dock inte en svettdroppe förrän strax före Jkpg. T-shirten dum