Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDet här med kalorier...
You need to log in to create posts and topics.

Jag har alltid varit lite skeptisk till pulsklockor, är de inte lite otympliga? Känns inte helt ultimat i vattenmiljö heller, när man gärna vill ha så lite som möjligt på sig.

Jag funderar på att helt enkelt mäta mina kalorier under simpassen i underkant

Nej den klockan är väldigt platt och smidig sen kan man lägga gpsen i ex nattmössan så får man korrekt distan i sjön. Jag har suunto ambit och den är klumpig jämfört med polar klockan.
200 kcal är väldigt lite tycker jag lätt de dubbla.

För det priset som Polar Rcx5 kostar skulle jag hellre lägga slantarna på en Garmin 910xt. Den kan visserligen inte mäta puls i vattnet, men på alla andra sätt är den mer komplett som sim- och landklocka. Den räknar till och med längder och simtag automat

Var det inte just puls i vattnet som var intressant i detta fallet?

Jo men klockan kostar ju långt över tretusen spänn. Det tycker jag är hiskeliga pengar för att bara mäta puls i vattnet.

Billigare att simma ett tag och sedan stanna och mäta sin puls med hjälp av en sekundklocka tycker jag. Uppfattar det som att TS vil

Är det inte så att det finns ur kaloribränningssynpunkt en extra "bonus" vid simning?
Jag tänker på att det borde krävas extra kalorier för att hålla kroppsvärmen i vatten jämfört med att vara i luft.

När jag simmar i normal långpassfart så tycker jag det motsvarar en rask promenad ganska bra. Så jag skulle titta på kalorierna för rask promenad och sno dem rakt av.

Smart idé, flindra $! Så borde man väl kunna göra också, även om det inte blir helt rätt så kanske man får en fingervisning.

jag hoppas att mina simpass bränner mer än promenader!
är ju rätt ointressant hur långt man simmar när det är kcal förbränningen man vill åt.
pengar å pengar´...

så här tänker jag när de är dags för lite "dyrare" inköp klockor, skor, kläder etc.
Köper he

Som flera andra i tråden redan skrivit tror jag det här med att veta hur mycket en individ bränner i en viss aktivitet är rätt grova gissningar som saknar mycket detaljer om t.ex teknik. 🙂

Jag simmar rätt så tekniskt och kan ligga och simma väldigt avs