Quote from Guest on 14 May 2007, 15:30Hej. Har en fråga som nog handlar om knäna, men även om benen.
När jag springer långt får jag alltid lite tendens till knäont, något som jag försöker förebygga med att styrketräna/stretcha ordentligt/ha bra skor osv. Har dock en liten aning om att jag ka
Hej. Har en fråga som nog handlar om knäna, men även om benen.
När jag springer långt får jag alltid lite tendens till knäont, något som jag försöker förebygga med att styrketräna/stretcha ordentligt/ha bra skor osv. Har dock en liten aning om att jag ka
Quote from Urban Nilsson on 14 May 2007, 15:40Om man pendlar ordentligt med armarna i färdriktningen vrider man höften mer och knät lyfts automatiskt.
Knät skall lyftas men foten ska landa precis under en när man springer.
Foten skall peka i färdrikningen och rulla över hela fotsulan.
Om man pendlar ordentligt med armarna i färdriktningen vrider man höften mer och knät lyfts automatiskt.
Knät skall lyftas men foten ska landa precis under en när man springer.
Foten skall peka i färdrikningen och rulla över hela fotsulan.
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 16:17Tack! Ska genast ut och prova!
Sofia
Tack! Ska genast ut och prova!
Sofia
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 16:30Sofia: Har du inte ordentliga skor så kan det ju göra att du får ont lite här och där också, t.ex om foten lutar förmycket utåt eller så.
Lycka till!
Sofia: Har du inte ordentliga skor så kan det ju göra att du får ont lite här och där också, t.ex om foten lutar förmycket utåt eller så.
Lycka till!
Quote from Martin Trygg on 14 May 2007, 16:51Sofia - var i knät får du ont? (Eller tendens till ont)
Sofia - var i knät får du ont? (Eller tendens till ont)
Quote from Fredrik Närenfors on 14 May 2007, 17:37Daniels tips om armpendlingen var ett av de jag fick då han varvade mig förra veckan.
Jag kände genast att löpsteget blev ledigare och att jag rullade över foten på ett mycket effektivare sätt. Dvs innnan så kände jag en liten tendens att foten bromsade
Daniels tips om armpendlingen var ett av de jag fick då han varvade mig förra veckan.
Jag kände genast att löpsteget blev ledigare och att jag rullade över foten på ett mycket effektivare sätt. Dvs innnan så kände jag en liten tendens att foten bromsade
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 20:25Jag får ont på yttersidan av knät, ibland känns det nästan ovan/ytter.
Skorna är nya och ordetligt utprovade så de lär inte vara problemet.Kom precis hem från en runda, provade armknepet och tror kanske att det kändes lite mindre i knäna än annars. B
Jag får ont på yttersidan av knät, ibland känns det nästan ovan/ytter.
Skorna är nya och ordetligt utprovade så de lär inte vara problemet.
Kom precis hem från en runda, provade armknepet och tror kanske att det kändes lite mindre i knäna än annars. B
Quote from Camilla Höög on 14 May 2007, 21:17Jag körde en uppmjukningsrunda efter GV idag på 7.3 km och testade armknepet också. Känns lite underligt för jag tycker jag slösar en del energi på det istället för att lägga allt krut på löpningen, men du är något mer rutinerad löpare än vad jag är så ja
Jag körde en uppmjukningsrunda efter GV idag på 7.3 km och testade armknepet också. Känns lite underligt för jag tycker jag slösar en del energi på det istället för att lägga allt krut på löpningen, men du är något mer rutinerad löpare än vad jag är så ja
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 21:47Haha, Hur som helst, lycka till, med eller utan armknepet. (H)
Haha, Hur som helst, lycka till, med eller utan armknepet. (H)
Quote from Urban Nilsson on 14 May 2007, 23:19Om du använder fler muskler för att få iväg kroppen tar du ju inte slut lika snabbt. Man behöver inte svänga som en väderkvarn men att få till ett vrid i höften är målet.
Om du använder fler muskler för att få iväg kroppen tar du ju inte slut lika snabbt. Man behöver inte svänga som en väderkvarn men att få till ett vrid i höften är målet.