Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDet tog 59 timmar att lära sig!
You need to log in to create posts and topics.

Jag vill bara delge detta underbara framsteg och stolt meddela att jag nu kan frisimma 400 meter sammanhängande frisim, vilket varit mitt mål att lära mig sedan september 2007. Jag har varit kass, jag har fått kallsupar, jag har spänt mig och krängt och h

Grymt imponerad. Jag har gått från 7-8 meter till 25-30 på drygt ett år (har inte räknat timmarna). Skönt att höra att det går. Jag tänker inte ge upp innan jag också kan!

Nädu! Såklart du inte ska ge upp! Vi är många klantskallar som behöver finula en stund på detta märkliga sätt att ta sig från punkt A till punkt B. KÄMPA PÅ!!

Sweet! Grattis!

Jag ligger på 55 pass á 45-50 minuter, så då måste det bara vara minuter kvar innan jag oxå kan simma!

Oj, vad överraskad jag blev... Två svar på en gång med andra som finner frisim bekymmersamt. Jag trodde nästan jag var ensam om att behöva nöta i oändligt många timmar. Ni/vi är uppenbarligen inte ensamma.

Och bevisligen så tror jag man kommer vidare, f

Jag har nog kommit en bit på vägen redan! 🙂
Har personlig tränare i min flickvän! Jag visste att det var bra att satsa på gamla simmare!

Simmade 3 km non-stop för en månad sedan, det tog 1 h och var hur tråkigt som helst, men det gick!

Då är du inte behörig till att säga att du också väntar på att lära dig simma. Jag tar ifrån dig den rättigheten från och med NU.

*tillrättavisar* (#)

Förlåt...
Men då måste vi ju bestämma när man slutar lära sig och när man kan simma!
Jag tycker jag fortfarande lär mig, men när jag går under minuten på 100 fritt, då lovar jag att säga att jag kan simma!

Såvitt jag förstår blir man aldrig fullärd på simning.

F.ö. tror jag att det har hänt att jag har simmat samtidigt som dig och din flickvän mer än en gång, Per. Får ta och kolla det nästa gång jag tror att det är ni 🙂

För mig var i alla fall definitionen av att kunna frisimma att genomföra en kontrollerad simteknik utan uppehåll under en sammanhängande längre sträcka, utan att drunkna.

Skulle ju vara tråkigt om det var under en bestämd tidsaspekt också eftersom jag t