Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDet tog 59 timmar att lära sig!
You need to log in to create posts and topics.

Härligt Katarina!

Jag har också börjat en frisimskurs men jag höll på att drunkna så jag hoppade av rätt snart (det var andra orsaker också). Men det kanske är att kämpa lite till som gäller!

Alltså, blir man inte lycklig!?

Jag gick också 2 kurser höst/vår och nu kan "den gamla" crawla.
1) Jag kan något som jag önskat stora delar av livet.
2) det är aldrig försent att lära sig något!

🙂

Grattis, alla!

Christer:
Fredagar 07:30 till 08:30 är ett säkert kort! 🙂

Katarina:
Klarar du 400 m klarar du 2 km, det är bara psykiskt! En hel del är att sluta vara trygghetsnarkoman och ta i kanten varje gång! Prova att bara simma på, långsamt och försiktigt! Det

Oj va skönt att höra att det går långsamt för andra också att lära sig crawla. Jag har inte räknat timmar, men är mycket stolt över att kunna crawla en hel bassänglängd nuförtiden! Att inte behöva stanna vid bassängkanten och andas, utan kunna vända och s

Grymt bra kämpat Katarina! Grattis!

Imponerande Katarina!

Själv har jag inte kommit längre än att jag har funderat på att lära mej, men funderingen har jag haft i flera år...
För ett tag sedan kollade jag faktiskt upp simhallens hemsida och läste om deras crawlskola. Från 7 år står det,

Tack för all positiv feedback. Och all respons från er andra som vandrar (simmar) samma mödosamma väg. Skönt att veta att man inte är ensam. Vi var tre som började simkurs samtidigt som jag började, och de två andra gav upp efter några månader.

Det är i

Per, vi ses på fredag då! 🙂

Det bästa nybörjartipset jag fått är att träna på flytet hela tiden!

Det blir lätt att man sparkar på med benen för att hålla sig flytande och då tar syret slut!

Hitta teknikövningar som tvingar en att jobba med flytkraft istället för vanlig kraft och

Jag borde ta mig till en simhall nära mig och testa på att simma lite. Inte allt för länge kvar till vansbro. Och jag har inte badat sen förra sommaren och då va de väl inte simma som va prio. Undra hur lång tid de tar för mig att plaska mig igenom 400m..