Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDet tog 59 timmar att lära sig!
You need to log in to create posts and topics.

Det viktigaste är att man leker i vattnet och lär sig slappna av. Alla övningar för nybörjare går ut på det. Även elitsimmare kör en del sån saker. Se på barnen och lär! De leker hela tiden.

Hmm. det här med att flyta - jag kan INTE flyta, det går bara inte. Jag slappnar av och slappnar av - men det går inte. :@

Måste bero på kroppsdensiteten -eller ?

Någon mer som har samma problem? Lösningen just nu är nog min nyinköpta våtdräkt som jag

Flyta är skitjobbigt, man måste jobba med hela kroppen!

Tror iof att nån simmare kan svara bättre, men att att flyta är inte samma som när frigolit flyter. Jag brukar få skovla aktivt med händerna för att flyta när man ligger still!

Menar ni allvar? Om ni lägger er totalt avslappnade i vattnet och spelar döda så sjunker ni alltså ned och hamnar på botten? Det trodde jag faktiskt inte var möjligt. Tycker ni ska sätta ut det på youtube så man får se!
🙂

Eller pratar ni bara finlir p

Man flyter lättare med fart.

Jag sjunker inte, men det går inte att ligga platt i ytan, jag flyter som en boj, inte som en planka!

lyftkraften ligger ju i lungorna, så benen sjunker ner och bröstet upp!
att guppa upp och ner är inga problem, men det blir väldigt mycket motstånd i va

Jag sjunker också som en sten. Det enda som får mig att flyta är överfyllda lungor, men det är väl fusk?

De som kan flyta har helt enkelt betydligt större talang för simning!

Jag sjunker också. Det räcker inte med en liten flytmojäng mellan benen - måste ha en större
variant. Det var en helt annan känsla att simma med våtdräkt. Man kunde bara slappna av och slippa kämpa för att hålla sig uppe.

Jag tror jag måste lägga på mig

Inspirerad av denna diskussion gick jag idag back to basics och körde flytövningar nästan hela passet!

En riktig simmare höll på i banan brevid och hans flyt var helt sjukt!

Iaf, det kändes ovant men tog sig och tillslut blev det vanliga frisimmet en he

Nu var det ju inte det vi kom överens om att du skulle träna 😉