Quote from Guest on 28 August 2007, 09:45På lördag ska jag äntligen, förhoppningsvis, fullfölja mitt halvamaratonlopp, som jag har tränat för sedan i februari. I söndags sprang jag sista långpasset på 18 km och allt kändes bra, ingen direkt träningsvärk dagen efter och inget annat ont heller.
U
På lördag ska jag äntligen, förhoppningsvis, fullfölja mitt halvamaratonlopp, som jag har tränat för sedan i februari. I söndags sprang jag sista långpasset på 18 km och allt kändes bra, ingen direkt träningsvärk dagen efter och inget annat ont heller.
U
Quote from Funbeat user on 28 August 2007, 09:55Ja, dextrosol funkar utmärkt. Du kommer bli lite törstig av tabletterna, men det är bara att dricka lite så löser du det problemet.
Ska du springa 21 km så tar det väl slarvigt räknat ca 2 timmar, och då behöver du fylla på lite energi, så detta är ett b
Ja, dextrosol funkar utmärkt. Du kommer bli lite törstig av tabletterna, men det är bara att dricka lite så löser du det problemet.
Ska du springa 21 km så tar det väl slarvigt räknat ca 2 timmar, och då behöver du fylla på lite energi, så detta är ett b
Quote from Catharina Brattlin on 28 August 2007, 10:35Tack snälla Linus för svaret och lyckönskningen (H:)!!!
Det lutar nog åt att jag äter 1-2 tablett/er lite då och då...har svårt att tänka mig att man kan trycka i sig alla fjorton tabletterna på en gång.
Tack snälla Linus för svaret och lyckönskningen (H:)!!!
Det lutar nog åt att jag äter 1-2 tablett/er lite då och då...har svårt att tänka mig att man kan trycka i sig alla fjorton tabletterna på en gång.
Quote from Funbeat user on 28 August 2007, 10:37Jodå, det går bra (eller i alla fall 2/3-delar av dem), men det blir lite torrt i munnen. 😉 Jag glömde en gång att ta med mig energi när jag sprang mellan Malmö och Lund, så jag stannade på halva vägen och handlade... Man lär sig av sina misstag 😉
Jodå, det går bra (eller i alla fall 2/3-delar av dem), men det blir lite torrt i munnen. 😉 Jag glömde en gång att ta med mig energi när jag sprang mellan Malmö och Lund, så jag stannade på halva vägen och handlade... Man lär sig av sina misstag 😉
Quote from Funbeat user on 28 August 2007, 11:12litet sidospår här från mig.. 😛
får man ha mp3spelare när man kör tävlingslopp? eller det är klart du kanske bara skulle ha dextrosolen i hållaren
litet sidospår här från mig.. 😛
får man ha mp3spelare när man kör tävlingslopp? eller det är klart du kanske bara skulle ha dextrosolen i hållaren
Quote from Catharina Brattlin on 28 August 2007, 11:19Att jag inte skulle få ha mP3-spelare med mig, visste jag faktiskt inte. Jag är ju ingen rutinerad löpare vad gäller tävlingar...om man inte räknar Vårruset som tävling...men man är kanske en trafikfara när man lullar omkring med världens bästa musik i ör
Att jag inte skulle få ha mP3-spelare med mig, visste jag faktiskt inte. Jag är ju ingen rutinerad löpare vad gäller tävlingar...om man inte räknar Vårruset som tävling...men man är kanske en trafikfara när man lullar omkring med världens bästa musik i ör
Quote from Funbeat user on 28 August 2007, 11:36Tja, på Tjejmilen i söndags såg jag en del med lurar i öronen, tillåtet eller ej, smart eller ej, jag vet ju inte hur mkt de filtrerade bort av omgivningen.
Om man inte hör _något_ av vad som händer omkring en i DEN trängseln så är det dumt, men med mindr
Tja, på Tjejmilen i söndags såg jag en del med lurar i öronen, tillåtet eller ej, smart eller ej, jag vet ju inte hur mkt de filtrerade bort av omgivningen.
Om man inte hör _något_ av vad som händer omkring en i DEN trängseln så är det dumt, men med mindr
Quote from Johan T on 28 August 2007, 11:45Jag skulle rekommendera sportdryck i stället för dextrosoltabletter.
Jag skulle rekommendera sportdryck i stället för dextrosoltabletter.
Quote from Catharina Brattlin on 28 August 2007, 12:16Jonas, om Du läser mitt inlägg mer noga så ser Du att jag skriver att sportdrycker serveras UNDER LOPPET var tredje kilometer. Tanken med Dextrosoltabletterna var att ha lite medhavd energi, om ifall att...
Om Du nu rekommenderar sportdryck istf Dextro;
Jonas, om Du läser mitt inlägg mer noga så ser Du att jag skriver att sportdrycker serveras UNDER LOPPET var tredje kilometer. Tanken med Dextrosoltabletterna var att ha lite medhavd energi, om ifall att...
Om Du nu rekommenderar sportdryck istf Dextro;
Quote from Funbeat user on 28 August 2007, 12:53Jonas menar antagligen att det räcker att du dricker sportdryck när det "bara" är 2 timmar och det stämmer säkert. Personligen skulle jag dock tryckt i mig något mer (typ en gel) under loppet än bara sportdryck för att vara på säkra sidan. Det lär inte sk
Jonas menar antagligen att det räcker att du dricker sportdryck när det "bara" är 2 timmar och det stämmer säkert. Personligen skulle jag dock tryckt i mig något mer (typ en gel) under loppet än bara sportdryck för att vara på säkra sidan. Det lär inte sk