Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDextrosol-bra eller dåligt?
You need to log in to create posts and topics.

sportdryck är bra om det finns tillgängligt. Dextrosol, som kan ses som en form av intorkad sportdryck, kan vara lättare att ta med och enklare att använda ifall arrangören bara serverar vatten (eller en sportdryck man inte gillar). Sen finns det också mo

min mage gillar dextrosol bättre än sportdryck. En aspekt.....

Min också Maria, så när jag vill ha det i flytande form gör jag den själv av Dextropur.

Ah, jag har stålmage så för mig funkar allt med kolhydrater och kalorier i.
Tackar dock för än mer synpunkter.

Att jag behöver energi på ett drygt tvåtimmarspass vet jag mer än väl...har varit som en urvriden dikstrasa vid ett par tillfällen, och tar i

Jag menade att om man dricker av sportdrycken vid vätskekontrollerna, så får man i sig tillräckligt med socker (plus salter och annat) så att dextrosoltabletterna inte behövs. Kroppen kan nog ta upp sockret lättare när det redan är löst i vatten.
Men om m

OK, Jonas. Är dåligt insatt i vad sportdrycker innehåller för mängder kolhydrater, och vill vara på den säkra sidan. Blir väl sockerberoende på köpet...;)

Om det är PowerBars sportdryck som serveras så är det ca 15% kolhydrater i drycken (om de inte späder ut den mer). Men du förlorar nog inget på att ta med något extra, du behöver ju inte äta upp det om du inte känner att du behöver. Sockerberoende blir du

Ska springa en halvmara och är väldans ovan vid sådant (är väldigt otränad också så tiden blir över två timmar)... därför tar jag upp den här tråden igen. Funderar över vätskan. Vätskekontroller finns vid 5,2 –10,8 – 16 och 18 kilometer. Känns lite lite t

Nu pratar du bara om energi o att du fyller på vätska på kontrollerna. Men annars tänker jag på GT tabletter. De innehåller lite mer "jox" som salter o mineraler än vad rena dextrosoltabletter gör.. tror jag, annar är vi då grundlurade 😉

Behöver man det där "joxet" bara för ett litet ynka halvmara? Det är det jag funderar på... eftersom jag bara är ett blåbär tänkte jag att det viktigast var att dricka lite vatten och att få i sig något med energi (mest för huvudet kanske)... men jag är g