Quote from Funbeat user on 12 September 2007, 17:20Om du behöver fylla på beror på:
1. hur hårt du springer
2. hur länge du springerOm du springer intensivt (typ hög puls) så gör du av med den mesta av den enerig du har i kroppen på 1,5 timme. Om du springer lågintensivt (typ något förhöjd puls, "skönt
Om du behöver fylla på beror på:
1. hur hårt du springer
2. hur länge du springer
Om du springer intensivt (typ hög puls) så gör du av med den mesta av den enerig du har i kroppen på 1,5 timme. Om du springer lågintensivt (typ något förhöjd puls, "skönt
Quote from Funbeat user on 12 September 2007, 18:18Per,
det är en flervarvsbana (Växjö marathon) så jag tänkte ställa flaskorna. TRor jag kör med både sportdryck och gel. Ska se om jag hittar Maxim i lämpliga storlekar.Linus, Vilken storlek brukar du köra när du skriver en i timmen? Vet inte hur stor ma
Per,
det är en flervarvsbana (Växjö marathon) så jag tänkte ställa flaskorna. TRor jag kör med både sportdryck och gel. Ska se om jag hittar Maxim i lämpliga storlekar.
Linus, Vilken storlek brukar du köra när du skriver en i timmen? Vet inte hur stor ma
Quote from Funbeat user on 12 September 2007, 18:22Linus,
enligt vissa metoder, t ex Maffetone, så ska du inte tillföra kolhydrater under din aeroba träning och inte strax före.Istället sk du ta en matsked olivolja för att få igång utnyttjandet av lagrat fett som energikälla. Om det funkar vet jag inte,
Linus,
enligt vissa metoder, t ex Maffetone, så ska du inte tillföra kolhydrater under din aeroba träning och inte strax före.Istället sk du ta en matsked olivolja för att få igång utnyttjandet av lagrat fett som energikälla. Om det funkar vet jag inte,
Quote from Fredrik Närenfors on 12 September 2007, 20:18Finns en massa konstiga teorier och tankar. Men hittills är det ingen som lyckats prestera bättre genom att vägra ge kroppen det den behöver. Det enda som händer är att du sänker din träningsprestation och är inte lika optimalt tränad när tävlingen kommer
Finns en massa konstiga teorier och tankar. Men hittills är det ingen som lyckats prestera bättre genom att vägra ge kroppen det den behöver. Det enda som händer är att du sänker din träningsprestation och är inte lika optimalt tränad när tävlingen kommer
Quote from Funbeat user on 12 September 2007, 22:00Det är 41g (100-110 kcal) gel jag använder, känner inte till några andra storlekar på PowerBars gel.
Det är 41g (100-110 kcal) gel jag använder, känner inte till några andra storlekar på PowerBars gel.
Quote from Funbeat user on 12 September 2007, 22:30Per - Intressant. Om du hittar nåt mer om det så tipsa gärna. Jag minns Saltin från nåt sammanhang om fettförbränning och att den blir bättre när syreupptagningsförmågan ökar.
Per - Intressant. Om du hittar nåt mer om det så tipsa gärna. Jag minns Saltin från nåt sammanhang om fettförbränning och att den blir bättre när syreupptagningsförmågan ökar.
Quote from Funbeat user on 12 September 2007, 22:34Ok Linus, om du då bara gillar Power Bars geler så är ju storleksproblemet löst 🙂 Var fasen stoppar man dem? Ok på en träning kan man ju släpa på en skottkärra med mat och prylar, men när man ska sätta PB på ett långlopp?
Ok Linus, om du då bara gillar Power Bars geler så är ju storleksproblemet löst 🙂 Var fasen stoppar man dem? Ok på en träning kan man ju släpa på en skottkärra med mat och prylar, men när man ska sätta PB på ett långlopp?
Quote from Mikael Lundholm on 12 September 2007, 22:54På lopp där jag inte har nån Camelbak eller ryggsäck så fäster jag några gel med säkerhetsnålar innanför shortsen där de inte skaver. Funkar finfint.
På lopp där jag inte har nån Camelbak eller ryggsäck så fäster jag några gel med säkerhetsnålar innanför shortsen där de inte skaver. Funkar finfint.
Quote from Funbeat user on 12 September 2007, 23:02Nils, var skaver det inte 🙂 Men det kanske vore nåt att test. Borde funka på tights också.
Nils, var skaver det inte 🙂 Men det kanske vore nåt att test. Borde funka på tights också.
Quote from Mikael Lundholm on 12 September 2007, 23:09Precis mellan där det inte skaver på höfterna och de andra dinglande prylarna man har i shortsen. Ska kanske tillägga att gelen hänger mellan shortsen/tightsen och kallingarna för de som är känsliga.
(Nu har jag lagt upp det snyggt för alla skämtare...)
Precis mellan där det inte skaver på höfterna och de andra dinglande prylarna man har i shortsen. Ska kanske tillägga att gelen hänger mellan shortsen/tightsen och kallingarna för de som är känsliga.
(Nu har jag lagt upp det snyggt för alla skämtare...)