Quote from Guest on 22 February 2010, 12:29I fredags var snösituationen minst sagt svår, cykelbanorna hade nedprioriterats (rätt beslut tycker jag) varför jag använde bilvägen, där plogning och bilarnas tryck gjort körbanan cyklingsbar. Höll mig åt sidan och stannade några gånger för att inte vara
I fredags var snösituationen minst sagt svår, cykelbanorna hade nedprioriterats (rätt beslut tycker jag) varför jag använde bilvägen, där plogning och bilarnas tryck gjort körbanan cyklingsbar. Höll mig åt sidan och stannade några gånger för att inte vara
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 12:39Bra gjort!
Men, som du skriver, sådana här bilister är klart i minoritet. Under årens lopp har jag märkt en tydlig attitydförändring bland alla på vägarna.
Jag ar en fördom ... om jag se en liten skåpbil, du vet, den typen som småföretagare använder ...
Bra gjort!
Men, som du skriver, sådana här bilister är klart i minoritet. Under årens lopp har jag märkt en tydlig attitydförändring bland alla på vägarna.
Jag ar en fördom ... om jag se en liten skåpbil, du vet, den typen som småföretagare använder ...
Quote from Rasmus Olsson on 22 February 2010, 12:41Varför en del bilister blir så förbannade på oss cyklister, är inte alltid för att någon cyklist beter sig illa (visst, det förekommer som inom alla trafikantgrupper!), utan för att ger dom dåligt samvete.
De flesta, nästan alla, vet att det inte är bra
Varför en del bilister blir så förbannade på oss cyklister, är inte alltid för att någon cyklist beter sig illa (visst, det förekommer som inom alla trafikantgrupper!), utan för att ger dom dåligt samvete.
De flesta, nästan alla, vet att det inte är bra
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 12:56Det är inte bara män under 40 som beter sig illa i trafiken det är även äldre.
De kanske inte bara har en liten, den kanske inte ens funkar ....Minst 95% av bilisterna sköter sig faktiskt, men dessa märks inte. (t+)
Det är inte bara män under 40 som beter sig illa i trafiken det är även äldre.
De kanske inte bara har en liten, den kanske inte ens funkar ....
Minst 95% av bilisterna sköter sig faktiskt, men dessa märks inte. (t+)
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 12:59Jodå, de märks ... varje gång jag ska genom en rondell, så märks de och jag vinkar vänligt. Jag blir inte glatt överraskad längre, men glad ändå.
Jodå, de märks ... varje gång jag ska genom en rondell, så märks de och jag vinkar vänligt. Jag blir inte glatt överraskad längre, men glad ändå.
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 14:44Nu handlar detta mitt inlägg inte om att vara cyklist men väl om vissa personers beteende.
Jag kör även MC och har så gjort sedan jag var 16 och kom på Essingeleden i höjd med Akalla var det tog stopp pga olycka längre fram, först vid Karlberg började tr
Nu handlar detta mitt inlägg inte om att vara cyklist men väl om vissa personers beteende.
Jag kör även MC och har så gjort sedan jag var 16 och kom på Essingeleden i höjd med Akalla var det tog stopp pga olycka längre fram, först vid Karlberg började tr
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 14:49I sådana situationer brukar jag flytta bilen över i körfältet för att ge motorcyklisten plats. Finns ingen anledning för oss att bli sittande där allihopa. Det enda som jag tänker är "varför tog jag bilen idag?".
I sådana situationer brukar jag flytta bilen över i körfältet för att ge motorcyklisten plats. Finns ingen anledning för oss att bli sittande där allihopa. Det enda som jag tänker är "varför tog jag bilen idag?".
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 14:54Haaha, coolt gjort, Raymond. Jag ska lägga in numret i mobilen. Lär väl komma till pass i vår.
Haaha, coolt gjort, Raymond. Jag ska lägga in numret i mobilen. Lär väl komma till pass i vår.
Quote from Lena O on 22 February 2010, 16:38Det rör sig inte om förbannade motorist utan en förbannad person som råka köra bil för tillfälle.
Hade du sprungit ut på övergångsställen hade denna personen skrikit på dig från sin bil,
hade samma person varit den som sprang ut framför dig hade de skriki
Det rör sig inte om förbannade motorist utan en förbannad person som råka köra bil för tillfälle.
Hade du sprungit ut på övergångsställen hade denna personen skrikit på dig från sin bil,
hade samma person varit den som sprang ut framför dig hade de skriki
Quote from Funbeat user on 22 February 2010, 16:47Ganska bra poäng Gazzah.
Ganska bra poäng Gazzah.