Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDiskussion med irriterad bilist
You need to log in to create posts and topics.

Ja, de vägar där räddningstjänsten inte behöver kunna ta sig fram kan nedprioriteras. Dvs de vägar som inte leder till bebyggelse eller dit där människor vistas....

I övrigt kan man väl konstatera att snöröjningen inte fungerar helt strålande heller för

Med utryckningsvägar avses inte samtliga vägar där utryckningsfordon kan komma att behöva ta sig fram, utan huvudvägnätet. Och om du tänker efter är det inte särskilt svårt för dig att säga att "det är en självklarhet" att bilvägnätet ska snöröjas först e

Här uppe (Luleå) så har cykelvägarna samma prioritet som vanliga vägar. Det är såklart bara en fråga om pengar, det är inget speciellt med cykelvägar gentemot vanliga vägar som skulle göra dom svårpologade.

Kommer en bil fram så måste väl en cyklist med bra däck på cykeln komma fram? Då handlar det i viss mån att kunna samsas om den snöröjda ytan och det är nog ett gemensamt problem för både cyklist och bilist.

Ska man gå så är det väl bara att skaffa sig e

"Med utryckningsvägar avses inte samtliga vägar där utryckningsfordon kan komma att behöva ta sig fram, utan huvudvägnätet. "
Just det. Och om man tycker det finns en finess i att räddningstjänsten även når de nödställda och inte bara åker runt på en rund

Jag ställde en fullt befogad fråga som egentligen handlar om vår syn på bilismen snarare än huruvida vi ska snöröja för bilismens och övriga motoriserade transporters framkomlighet. Jag inser också att vi inte är i det läget att vi kan låta bli att säkers

Vi kan göra som de som förstår sig på det här!
Ge 20000 av skattepengarna till de som köper miljöbil.

Fanns det möjlighet att köra på bränsle som alla andra gör i de bilarna?

Mkay!

Politiker: "Det här var väldigt konstigt!"

Den moroten borde egentligen erbjudas till bilhandlaren, för som det är nu äts mer eller mindre hela kakan upp av försäljaren. Riktas pengen mot bilhandlarna är det ett incitament för dessa att sälja fler miljöbilar. Å andra sidan är det idag ett direkt r

"...för mig är det en självklarhet..."

Jo, det är nog en självklarhet om man tror som du och vill som du. Annars är det mindre självklart. För mig är det självklart att ge mina medmänniskor frihet, att inte styra dem efter mina personliga preferenser.