Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDiskussion med irriterad bilist
You need to log in to create posts and topics.

Glasklart. 10-åring är nog nyckeln.

Jag anser att frihet är det naturliga tillståndet, det är vad naturen kräver av människan för att människan ska kunna fortsätta vara människa. Minskad frihet begränsar våra möjligheter att använda den egenskap (intelle

Från det naturliga tillståndet fick vi hjärna och kunde planera vår vardag. DVS vi insåg att det inte var bra med total frihet. Det var förresten så de första staterna skapades. Lite lagar hit å dit som man tyckte var bra.

Tycker det är nesligt att skatt

Men för satan Fredrik, det är ju vårt INTELLEKT vi ska använda och det förmår vi inte idag att göra på bästa sätt! Intellektet begränsas inte av styrning uppifrån, i så fall är vårt intellekt redan idag hämmat å det grövsta (se föregående inlägg)! En del

jag fattar inte riktigt vad poängen var? låter inte så ninja och lägga ner tid och energi på att ringa upp föraren av bilen för att ha en diskussion om det inträffade, var ju inte direkt nån fara för olycka eller liknande. Vad vill man uppnå med att dir

Jesper,
Jag märker att du inte är särskilt insatt i samhällskunskap, ideologi, filosofi samt logiken kring dessa.

"När vi har världskrig, klimatkaos och en "pajjad" planet, vad är då din individuella valfrihet värd?"
Vad är din ofrihet värd under under d

Andreas,
Fick vi hjärnan av friheten? Det verkar lite hokus pokus....

Du har inte märkt att världen går mot ökad frihet? Typ tvärtemot din teori.
Från att individer ägde individer har vi gått till att kollektiv ägt individer och nu avvecklas även det til

Fredrik - Ser inte någonstans att jag skulle beskriva min teori. Var har du fantiserat ihop det?

Jag ser nog vart världen går och du verkar ju vara intresserad av det också?
Du får kalla mig 10-åring om du har lust med det. Lägger ribban för hur mycket d

Andreas,
Förutom tramset.

"Frihet skapas i det här läget genom att göra frihetsinskrännande åtgärder."
Menar du verkligen det eller tittar du bara på en liten del av världen, på marginalen?
Även om jag är motståndare och skeptiker till mycket av sånt som

känns som ni har irrat in er i en omöjlig diskussion där nån har köpt myten om att bilen speciellt i Sverige är djävulen som kommer förstöra världen och på andra hållet om sociologiska teorier som aldrig gjort nån lycklig men i teorin är intressanta, men

Fredrik - "nakenscanner (förutom i entrén till mitt hus)" Varför kan du tänka dig att ha det där?

Jag är lika mycket skeptiker som dig när det gäller de sakerna du räknar upp. Men det är ju saker som ploppar ut som ett resultat på hur vi lever och dikter