Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDiskussion med irriterad bilist
You need to log in to create posts and topics.

Jo, det är mänsklighetens stora dilemma, vår ständiga strävan efter total frihet. Men detta handlar inte i första rummet om någon form utav kollektivt frihetsberövande, utan snarare om att vi måste komma till insikt om vad vi behöver åstadkomma för att kl

Visst, jag kommer fram i snödrivor till fots. Jag går inte med käpp eller rollator och jag är inte heller längre beroende av barnvagn.
Här där jag bor har jag flera gånger i vinter noterat att gång-cykel-vägsnätet mellan husen är röjt före bilvägarna i sa

"Att vi då hävdar vår absoluta rätt att handla precis som vi vill efter eget huvud är då ytterst tråkigt, det visar bara på hur lite vi har förstått av denna frågas vikt."

Betyder det att människor i gemen är korkade och gör dumma saker om de är fria att

Fredrik

Om alla agerar efter vad som är bäst efter eget huvud så blir inte den totala nyttan det bästa ur ett samhällsperspektiv. Svaret är Nej. Det kan man lätt förstå om man ställer sig frågan vad det hade inneburit om varje hushåll hade haft säg 50% h

Fredik! Du är så långt ute på fisens mosse man kan komma men när det gäller snöröjning håller jag med dig.

Din frihet kommer aldrig att funka!

Andreas,
Så du håller med mig? Tsss, skriver du ju bara för att framstå som förnuftig....

Om du med "aldrig att funka" menar att det skulle bli annorlunda jämfört med idag så har du rätt. Menar du att världen skulle gå under av att människor fick leva t

Fredrik - Du kan få köpa min styrning så att det blev lite vett i dig! 😉

Vad är det för fri värld du strävar efter?
"Menar du att världen skulle gå under av att människor fick leva tillsammans i fri gemenskap och komma överens med varandra så har du dys

Andreas,
En värld där du har rätten välja det du anser vara bäst för dig istället för att begränsas av mina åsikter om vad som är bäst för dig. Med största sannolikhet kan du då fortsätta ha det ungefär som du har det idag men med möjligheten att skapa nå

Vad sjutton är det för värld? Att jag ska få göra precis som jag gör nu är ju ingen lösning på någonting!!! Att det vi håller på med inte är hållbart kom jag på någon gång i 10-årsåldern!

Det är jordklotet som äger frågan. Det skrattar åt våra löjliga sa

Fredrik

Jag erkänner! Jag kan inte hålla mig ifrån att ösa på lite ytterligare bensin på den flammande elden inom dig...

Jag märker att du inte har en ingenjörsbakgrund utan är mer lagd åt humaniora/samhällsvetenskap. 🙂 Det är ett långskott, men det är