Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDiskussion med irriterad bilist
You need to log in to create posts and topics.

Hehe!

Alternativt kan man använda: 0771-14 15 16

"Det här är numret till vår kundtjänst för fordonsfrågor. Telefonen är röststyrd. Om du vill nå vår automatiska tjänst, kan du säga "ägaruppgifter"."

Ja man blir ju tyvärr tvungen att välja bilvägarna dagligen nu när cykelbanorna är bitvis livsfarliga. När man väl fått upp farten på en lite bättre plogad c-bana, så kan det dyka upp korta sträckor på 5-10 meter, där det helt plötsligt ligger tjockt med

Blev omkörd av en minibuss på Skeppsbron utanför slottet för några veckor sedan när vädret också var riktigt djävligt med kyla, snö och dålig plogning både för cyklister och bilister. Till skillnad från Raymond så hörde jag vad som skreks från snubben som

Kan inte med bästa förmåga begripa resonemanget. Det hade ju blivit svårare för honom om alla cyklister satt i bilar.

En morgon tog jag singlespeeden för skogen så utväxlingen var 32x16. Min fartkänsla ville ha samma fart till jobbet som räcern, så jag tror jag hade en kadens på typ 200. Lite korkat, men det såg nog så roligt ut att en bil kom upp jämsides, vevade ned ru

Bra jobbat Raymond!
Fick du ligga?

Visst är det märkligt att det finns bilister med fina dyra bilar med hundratals hästkrafter, men de kan inte ens köra om en cyklist, -mycket märkligt.

Första frågan jag vill ställa: Varför är det så självklart att man ska prioritera bilvägarna när det ska plogas? Vi tjatar om att vi behöver ställa om våra resvanor, vi strävar hela tiden efter att öka andelarna gång- och cykel (men även kollektivtrafik),

Förutom att samhällskostnaden för en sådan snabb omställning vore förödande så vill åtminstone jag att ambulanser, brandkår, polis m fl ska ta sig fram med andra fordon än cykel/skidor eller till fots.
Verkligheten blir ibland allt för påtaglig även om de

Räddningstjänsten har sina utrycknignsvägar, så där kan göras en tydlig prioritering givetvis. Så naiv är jag inte. Självklart behöver snöröjning även göras på övriga bilvägnätet, men att vi som gc-trafikanter i flera fall ska behöva hållas till tåls i må