Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 18:02Ursäkta mig som är okunnig, men vad är A2, A3 etc. och vad menas med bad?
Ursäkta mig som är okunnig, men vad är A2, A3 etc. och vad menas med bad?
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 18:10Jag har inte gått någon crawl-kurs utan lärt mig på egen hand. Jag brukar ännu inte tänka på hur fort jag simmar eller räkna längder utan enbart fokusera på tekniken och andningen, bra eller dåligt?
Ska jag fortsätta nöta 25or och slipa tekniken eller f
Jag har inte gått någon crawl-kurs utan lärt mig på egen hand. Jag brukar ännu inte tänka på hur fort jag simmar eller räkna längder utan enbart fokusera på tekniken och andningen, bra eller dåligt?
Ska jag fortsätta nöta 25or och slipa tekniken eller f
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 18:45@anders fram vad jag förstå den A1-A4 och AN1-2 har olika betydelse bland simmare, löpare och triathlon träning. Men en enkel förklaring av vad jag menar när jag skiver de
A1 ingen ansträning allts
A2 den nivå du hållar på minst 30 minuter (jag brukar
@anders fram vad jag förstå den A1-A4 och AN1-2 har olika betydelse bland simmare, löpare och triathlon träning. Men en enkel förklaring av vad jag menar när jag skiver de
A1 ingen ansträning allts
A2 den nivå du hållar på minst 30 minuter (jag brukar
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 17:42Jo det är ju svårt att säga vad jag gör för fel utan att se mig simma. Dock verkar ju de flesta här anse att kraftig benspark är bannlyst för nybörjare eftersom det tar mer energi än det driver på framåt speciellt om man inte har en bra bensparksteknik så
Jo det är ju svårt att säga vad jag gör för fel utan att se mig simma. Dock verkar ju de flesta här anse att kraftig benspark är bannlyst för nybörjare eftersom det tar mer energi än det driver på framåt speciellt om man inte har en bra bensparksteknik så
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 18:45om du har fel vattenläge och sparka 10ggr/s jämnför med bra teknik 2ggr/sek jag där finns en skildnad.
där finns många olika sätt att simma frisim. finns inte bara ett sätt som är bäste för alla. under simskolan försöka ledare att visa grundprincip för
om du har fel vattenläge och sparka 10ggr/s jämnför med bra teknik 2ggr/sek jag där finns en skildnad.
där finns många olika sätt att simma frisim. finns inte bara ett sätt som är bäste för alla. under simskolan försöka ledare att visa grundprincip för
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 14:00Ice man här kommer råd från en annan nybörjare så ta det för vad det är.
Jag har också fått råd om benspark förmodligen pga att benen hänger ner lika med dåligt vattenläge. Börjar nu få bättre vattenläge pga inte lyfta huvudet vid andning,behålla främre a
Ice man här kommer råd från en annan nybörjare så ta det för vad det är.
Jag har också fått råd om benspark förmodligen pga att benen hänger ner lika med dåligt vattenläge. Börjar nu få bättre vattenläge pga inte lyfta huvudet vid andning,behålla främre a
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 14:02Förlåt Ryan
Förlåt Ryan
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 12:18en annan variant på 15x100 med mål tid för 20:00
1-5 st 1:40
6-10 st 1:35
11-15 st 1:30simma alla på simtid under 1:20. siste 5st ska var max 10-15sek vila.
en annan variant på 15x100 med mål tid för 20:00
1-5 st 1:40
6-10 st 1:35
11-15 st 1:30
simma alla på simtid under 1:20. siste 5st ska var max 10-15sek vila.
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 11:20Den kniper jag Ryan 😉
Den kniper jag Ryan 😉
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 06:13Några snabba råd:
1. Försök hålla igång regelbunden träning flera gånger per vecka. Få bra med vattentid är ett måste.
2. Är det "jobbigt" eller överkomligt med längre distanssträckor, bryt ned dem i flera kortare sträckor med kort vila. 8x100m kan då t
Några snabba råd:
1. Försök hålla igång regelbunden träning flera gånger per vecka. Få bra med vattentid är ett måste.
2. Är det "jobbigt" eller överkomligt med längre distanssträckor, bryt ned dem i flera kortare sträckor med kort vila. 8x100m kan då t