Quote from Guest on 28 September 2010, 05:45Tjena
Nu börjar vintern närma sig och jag tänkte höra hur ni gör med distansträningen (för cykel) under vintermånaderna. Sitter ni x antal timmar på trainern åt gången? Hoppar ni över denna typ av träning och kör tempopass istället? Hade tänkt köra järnm
Tjena
Nu börjar vintern närma sig och jag tänkte höra hur ni gör med distansträningen (för cykel) under vintermånaderna. Sitter ni x antal timmar på trainern åt gången? Hoppar ni över denna typ av träning och kör tempopass istället? Hade tänkt köra järnm
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 05:55Hej!
Jag kör racer så länge det går, sedan blir det MTB med dubbdäck ner till -10 grader. Är det kallare en -10 grader så blir trainer upp till 4 timmars pass.
Hej!
Jag kör racer så länge det går, sedan blir det MTB med dubbdäck ner till -10 grader. Är det kallare en -10 grader så blir trainer upp till 4 timmars pass.
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 08:39Här i Skåne körde jag racer året runt. Brukar vara en vecka om året det inte går att köra på vägarna...
Här i Skåne körde jag racer året runt. Brukar vara en vecka om året det inte går att köra på vägarna...
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 08:53Dubbad Cyclocross de dagar plogbilen hinner före mig, annars dubbad MTB. Fungerar utmärkt! 🙂
Dubbad Cyclocross de dagar plogbilen hinner före mig, annars dubbad MTB. Fungerar utmärkt! 🙂
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 09:09Jag kör på tills skägget fryser fast i ramen. Sedan börjar jag fundera på att ersätta ett eller annat morgonpass med trainer eller terränglöpning.
Jag kör på tills skägget fryser fast i ramen. Sedan börjar jag fundera på att ersätta ett eller annat morgonpass med trainer eller terränglöpning.
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 09:09Jag gjorde Kalmar nu i somras (cykelmomentet på 6 timmar, dvs 30km/h i snitt) och började cykla i november året innan. Köpte då en motionscykel med magnetiskt motstånd som jag ställde nere i bostadsrättsföreningen källare.
Körde två pass i veckan på den,
Jag gjorde Kalmar nu i somras (cykelmomentet på 6 timmar, dvs 30km/h i snitt) och började cykla i november året innan. Köpte då en motionscykel med magnetiskt motstånd som jag ställde nere i bostadsrättsföreningen källare.
Körde två pass i veckan på den,
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 09:17Farfar såg det på ett mer balanserat vis:
"Åk ej cykel för tidigt på våren då snön ligger kvar, vilket gärna kan åsamka sjukdomar till ex: halsluftrörsjukdomar. Ta då istället promenader och terränglöpningar och bygg på så vis upp kondition. Börja iställe
Farfar såg det på ett mer balanserat vis:
"Åk ej cykel för tidigt på våren då snön ligger kvar, vilket gärna kan åsamka sjukdomar till ex: halsluftrörsjukdomar. Ta då istället promenader och terränglöpningar och bygg på så vis upp kondition. Börja iställe
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 09:51Det har ganska stor betydelse var du bor, vinterväder är inte samma överallt.
Jag cyklade inga (okej, nån enstaka 3-timmarstur på trainern) ångpass förra vintern. Jag cyklade till jobbet, 19km enkel resa, sprang och simmade. Började ta ordentliga turer u
Det har ganska stor betydelse var du bor, vinterväder är inte samma överallt.
Jag cyklade inga (okej, nån enstaka 3-timmarstur på trainern) ångpass förra vintern. Jag cyklade till jobbet, 19km enkel resa, sprang och simmade. Började ta ordentliga turer u
Quote from Elias Engqvist on 28 September 2010, 14:56Robert: Du får raka dig så slipper du trainern!
Robert: Du får raka dig så slipper du trainern!
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 22:20Tack för alla svar!
Tyvärr har jag bara en racer att tillgå och här i stockholm kan vintern bli en smula utdragen så jag får bita ihop på trainern. Sambon gnäller när jag kör en timmes pass så det ska bli intressant att höra gnällandet när jag bidragit m
Tack för alla svar!
Tyvärr har jag bara en racer att tillgå och här i stockholm kan vintern bli en smula utdragen så jag får bita ihop på trainern. Sambon gnäller när jag kör en timmes pass så det ska bli intressant att höra gnällandet när jag bidragit m