Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDistansträning i vinter (cykel)
You need to log in to create posts and topics.

Tycker själv passen på gymet ger grymt bra i benen på vårkanten. Tycker du att det är tradigt så ta hjälp av en PT ett par ggr som kan visa dig olika övningar så att du kan variera dig. Och kör resten av kroppen också när du ändå är där.
När det gäller vi

Roger, min motivation just nu är att klara Kalmar 2011 under 12 timmar. Jag känner att cyklingen är den del jag behöver förbättra mest av de tre delarna då den kan "spara" en del tid och underlätta löpningen. Problemet just nu är att mina ben blir väldigt

Kristofer, det kommer att gå jättebra...du har gott om tid att komma i ännu bättre form. Att du redan nu kan göra i 3 timmar innan du blir trött är j-ligt bra. Inför årets Kalmar gjorde jag tre pass på över 3 timmar, resten var under. En grej som är lätt

Roger, ok ja då verkar det inte som jag ligger för mycket efter. Angående maten så hade jag med mig en banan på lördagens långpass på dryga tre tim. Fick i mig en halv banan....tappade andra halvan när jag kommit halvvägs....Vatten fick jag i mig ganska m

Det finns personer i det här forumet som har bättre koll på hur mycket kalorier du bör få i dig men under en tre timmars tur hade jag personligen dragit i mig två bananer, tre bars (ex Vitargo Energy Bar) och minst tre liter dryck, varav två liter sportdr

Bör och bör... jag är för egen del övertygad om att kroppens förmåga att använda sina energireserver förbättras om man låter bli att proppa i sig mat under träning.

I ironmansammanhang är 3 timmar inte speciellt långt. Ibland äter jag ingenting på en sån

Oscar,

Två saker;

1) Kristofers ben tar slut efter tre timmar cykling. Min teori är att han äter för lite, ganska säker på att det stämmer. Sen håller jag med om att det går att utveckla genom träning kroppens förmåga att välja att bränna fet depåer för

T.o.m. Vitargo skriver 90 minuter, trots att de (som jag ser det) har ett stort egenintresse i att överdriva behovet av sina egna produkter.
Menar själv att 2-2,5 timme är närmare sanningen för en vältränad person. Vidare är det viktigt att påpeka att vi

Dvs. du kanske cyklar dessa 3 timmar för fort för din nuvarande kapacitet!

blev fel...